Sieci handlowe w mediach III kw. 2015
2015-10-30 11:04
Sieci handlowe w mediach III kw. 2015 © gpointstudio - Fotolia.com
W tym roku lato było wyjątkowo gorące – upały i słoneczna pogoda nie pozwalały na myślenie o 1 września i zakupie szkolnej wyprawki. Jak poradziły sobie z tym sieci handlowe? O czym w letnie miesiące dyskutowali internauci, co kupowali przed wakacyjnymi wyjazdami i czy znaleźli przystępną ofertę szkolnych akcesoriów? IMM przeanalizował publikacje na temat poszczególnych sieci handlowych w III kwartale 2015 roku. W prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji na temat sieci handlowych ukazało się ponad 227 tysięcy wzmianek, o łącznej wartości AVE ponad 290 mln złotych.
Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
W III kwartale najczęściej obecne w mediach były: Biedronka, Lidl oraz Tesco. Warto podkreślić, że ta trójka łącznie wygenerowała 70 procent wartości ekwiwalentu reklamowego pierwszej dziesiątki najpopularniejszych w mediach sieci handlowych. Największą wartość AVE miały materiały prasowe, w dalszej kolejności wzmianki na portalach internetowych.Order dla Biedronki, Virtuti Militari dla Lidla?
Sezon ogórkowy w pełni, żar leje się z nieba, sieci handlowe nie nadążają ze sprzedażą napojów chłodzących, a czym żyje internet? „W Biedronce warzywa są super” - zapewniła na początku lipca premier Ewa Kopacz w programie publicystycznym w TVP Info.
Kilka tygodni później serwis Niezależna.pl poinformował, że minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. W mediach społecznościowych zawrzało – internauci przerzucali się propozycjami odznaczeń dla kolejnych sieci handlowych – w tym dla pozostałych liderów naszego zestawienia – Lidla i Tesco.
Jak wynika z monitoringu w IMM, o Biedronce nigdy w tym roku nie mówiło się tak dużo i tak głośno, jak w lipcu. Od 1 do 29 lipca w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie ukazało się blisko 30 tysięcy wzmianek na temat dyskontów tej sieci (bez uwzględnienia wpisów i komentarzy, w których słowo „biedronka” nie było związane z Jeronimo Martins). To dwukrotnie więcej niż wynosi miesięczna średnia liczba publikacji dla tej marki. Od stycznia do czerwca o Biedronce w mediach społecznościowych i tradycyjnych wspomniano bowiem od 12 tysięcy do 18 tysięcy razy.
fot. IMM
Najwięksi reklamodawcy a liczba publikacji w mediach
fot. IMM
Odznaczenie szefa Jeronimo wywołało szeroką falę dyskusji
Faktoid poświęcił temu wydarzeniu pierwszą stronę, internauci natomiast tworzyli kolejne memy, część z nich przyłączała się do akcji protestacyjnych i głośno wyrażała swoje krytyczne opinie na temat tego odznaczenia. Protesty przyniosły efekt: MSZ odwołał uroczystość. Oficjalnie Pedro Pereira da Silva ma dostać wyróżnienie w późniejszym terminie.
Przeczytaj także:
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
najpopularniejsze sklepy, markety, badania internautów, internauci, monitoring mediów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)