eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaSieci handlowe w mediach III kw. 2015

Sieci handlowe w mediach III kw. 2015

2015-10-30 11:04

Sieci handlowe w mediach III kw. 2015

Sieci handlowe w mediach III kw. 2015 © gpointstudio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

W tym roku lato było wyjątkowo gorące – upały i słoneczna pogoda nie pozwalały na myślenie o 1 września i zakupie szkolnej wyprawki. Jak poradziły sobie z tym sieci handlowe? O czym w letnie miesiące dyskutowali internauci, co kupowali przed wakacyjnymi wyjazdami i czy znaleźli przystępną ofertę szkolnych akcesoriów? IMM przeanalizował publikacje na temat poszczególnych sieci handlowych w III kwartale 2015 roku. W prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji na temat sieci handlowych ukazało się ponad 227 tysięcy wzmianek, o łącznej wartości AVE ponad 290 mln złotych.

Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014

W III kwartale najczęściej obecne w mediach były: Biedronka, Lidl oraz Tesco. Warto podkreślić, że ta trójka łącznie wygenerowała 70 procent wartości ekwiwalentu reklamowego pierwszej dziesiątki najpopularniejszych w mediach sieci handlowych. Największą wartość AVE miały materiały prasowe, w dalszej kolejności wzmianki na portalach internetowych.

Order dla Biedronki, Virtuti Militari dla Lidla?


Sezon ogórkowy w pełni, żar leje się z nieba, sieci handlowe nie nadążają ze sprzedażą napojów chłodzących, a czym żyje internet? „W Biedronce warzywa są super” - zapewniła na początku lipca premier Ewa Kopacz w programie publicystycznym w TVP Info.

Kilka tygodni później serwis Niezależna.pl poinformował, że minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. W mediach społecznościowych zawrzało – internauci przerzucali się propozycjami odznaczeń dla kolejnych sieci handlowych – w tym dla pozostałych liderów naszego zestawienia – Lidla i Tesco.

Jak wynika z monitoringu w IMM, o Biedronce nigdy w tym roku nie mówiło się tak dużo i tak głośno, jak w lipcu. Od 1 do 29 lipca w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie ukazało się blisko 30 tysięcy wzmianek na temat dyskontów tej sieci (bez uwzględnienia wpisów i komentarzy, w których słowo „biedronka” nie było związane z Jeronimo Martins). To dwukrotnie więcej niż wynosi miesięczna średnia liczba publikacji dla tej marki. Od stycznia do czerwca o Biedronce w mediach społecznościowych i tradycyjnych wspomniano bowiem od 12 tysięcy do 18 tysięcy razy.

Najwięksi reklamodawcy a liczba publikacji w mediach

W III kwartale Biedronka znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu największych reklamodawców


Odznaczenie szefa Jeronimo wywołało szeroką falę dyskusji

W mediach społecznościowych zawrzało – internauci przerzucali się propozycjami odznaczeń dla kolejnych sieci handlowych


Faktoid poświęcił temu wydarzeniu pierwszą stronę, internauci natomiast tworzyli kolejne memy, część z nich przyłączała się do akcji protestacyjnych i głośno wyrażała swoje krytyczne opinie na temat tego odznaczenia. Protesty przyniosły efekt: MSZ odwołał uroczystość. Oficjalnie Pedro Pereira da Silva ma dostać wyróżnienie w późniejszym terminie.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: