Black Friday i Cyber Monday, czyli jak upolować okazje?
2015-11-03 10:40
Black Friday © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
Black Friday: Co to jest?
Ta zakupowa tradycja wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych i tam cieszy się wciąż ogromną popularnością wśród klientów sklepów stacjonarnych. Miliony Amerykanów szturmują wtedy centra handlowe, koczując przed ich wejściem wiele godzin przez otwarciem i nie pozostawiając na sklepowych półkach ani jednej sztuki towaru.
„Cyfrowy Poniedziałek” jest bowiem odpowiedzią sklepów internetowych na czarnopiątkowe szaleństwo zakupowe. Tego dnia na konsumentów czekają kolejne zniżki – tym razem w sieci. I rzeczywiście: Liczne badania potwierdzają, że Amerykanie kupują obecnie o wiele więcej produktów online w ramach Cyber Monday niż w stacjonarnych sklepach podczas Black Friday. W Polsce różnica między tymi dwoma dniami wciąż jednak się zaciera. Wielu sprzedawców nie czeka bowiem z wprowadzeniem zniżek do Cyfrowego Poniedziałku i dlatego już w Czarny Piątek rozpoczyna czterodniowe szaleństwo zniżkowe. A jest w czym wybierać – z roku na rok coraz więcej sklepów bierze udział w akcji i oferują swoim klientom interesujące promocje.
Czasem są to rabaty, czasem sprzedawcy rezygnują z kosztów przesyłki produktów, przez co również umożliwiają swoim klientom znaczną oszczędność. To, czy dany sklep rzeczywiście obchodzi Black Friday, można rozpoznać już na pierwszy rzut oka. Sprzedawcy chętnie informują o tym z wyprzedzeniem, zaś gdy akcja się już rozpocznie, promują ją na stronie głównej sklepu, prezentując objęty rabatami asortyment. Jednak jak wśród setek promocji rozpoznać, która z nich jest prawdziwą okazją, a która służy tylko zwabieniu nowych klientów?
fot. answear.com
W niektórych sklepach Black Friday trwa dłużej niż jeden dzień
Porady na czarnopiątkowe zakupy w sieci
Choć mogłoby się wydawać, że nie ma w takim razie nic łatwiejszego, niż w Black Friday zasiąść przy komputerze i rozpocząć poszukiwanie okazji, idealo ostrzega: Do tego święta promocji należy się odpowiednio przygotować. Wśród tak wielu atrakcyjnych rabatów łatwo jest przeoczyć deal życia. Poza tym trzeba pamiętać o tym, że akcje takie jak Czarny Piątek są dla niektórych sprzedawców tylko sposobnością do wywietrzenia magazynów, a co za tym idzie – do zwabienia klientów pozornymi okazjami. Ci jednak, którzy wezmą sobie do serca kilka porad idealo, mogą być pewni, że w oceanie rabatów znajdą także promocję dla siebie.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)