Black Friday i Cyber Monday, czyli jak upolować okazje?
2015-11-03 10:40
Przeczytaj także: Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
Kolejnym ważnym kryterium wyboru wiarygodnego sprzedawcy są oferowane przez niego liczne metody płatności. Pod tym względem trzeba szczególnie uzbroić się w czujność. Wielu operatorów płatności takich jak PayPal dodatkowo dba o bezpieczeństwo konsumentów. Dzięki ochronie przed oszustami, z łatwością można odzyskać dokonaną za jego pośrednictwem zapłatę. Wiarygodny sklep powinien posiadać również umieszczone na jego stronie internetowej dane kontaktowe. Brak adresu prowadzącej sklep firmy i regulaminu korzystania z niego powinno być powodem do niepokoju.
Nie zapomnij o ofertach z zagranicy
W porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi, tradycja Black Friday w Polsce dopiero raczkuje. W Europie nie brakuje jednak krajów takich jak Wielka Brytania lub Niemcy, w których w czarnopiątkowych akcjach promocyjnych uczestniczy już większość sklepów. Dla konsumentów oznacza to, że oszczędzanie dosłownie nie ma granic. Warto pamiętać też o tym, że ceny w sklepach internetowych w Polsce i za granicą często się różnią – i to nie tylko w dni takie jak Black Friday.
fot. mat. prasowe
Zestawienie cen
Przed zakupami za granicą trzeba jednak zachować szczególną czujność. Zanim się na nie zdecydujecie, upewnijcie się, czy dany sprzedawca oferuje dostawę towarów do Polski, jakie kryją się za nią koszty oraz czy nie musicie ponosić oprócz tego kosztów celnych. To samo dotyczy oczywiście także ewentualnych zwrotów.
Dobra okazja? Kupuj od razu!
Jeśli już znaleźliście idealną okazję, nie zwlekajcie ani chwili. Tylko większe sklepy mogą pozwolić sobie na to, żeby wydłużyć Black Friday do poniedziałku. W przypadku mniejszych sprzedawców promocje trwają na ogół jedną dobę. Pamiętać trzeba także o tym, że oferta sklepów jest ograniczona, więc kto pierwszy sięgnie po dany produkt, ten wygrywa. Z drugiej strony nie zaszkodzi zajrzeć do sklepów internetowych wcześniej – w niektórych z nich już w czwartek znaleźć można pierwsze rabaty.
Najczęstsze pułapki czyhające na klientów
Nie tylko konsumenci korzystają na przecenach, jakie oferuje Black Friday. Sprzedawcy również próbują wycisnąć z tej okazji jak najwięcej zysków. Gdy więc znacie już sposoby na udane poszukiwanie okazji, musicie jeszcze przygotować się na pułapki, jakie zastawiają na Was sklepy…
Pułapka “psychologiczna”
Promocje silnie oddziałują na ludzką podświadomość, co często wykorzystywane jest przez specjalistów od reklamy i sprzedawców. To właśnie stąd biorą się ogromne billboardy z zapowiedziami rabatów, czerwone neony z napisem „WYPRZEDAŻ” i im podobne. Konsumenci dają się na taką pułapkę szybko złapać i zamiast kierować się zdrowym rozsądkiem, sięgają po produkty, które wcale nie są im potrzebne. Bo przecież były przecenione!
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)