Black Friday i Cyber Monday, czyli jak upolować okazje?
2015-11-03 10:40
Przeczytaj także: Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
Pułapka na “cenę sugerowaną”
Często można spotkać się z rabatami, które przyznawane są od sugerowanej ceny producenta. Jak sama nazwa wskazuje, jest to jednak tylko propozycja danej marki dotycząca ewentualnej ceny jej produktów, która służyć ma sklepom jedynie jako wartość orientacyjna. Sprzedawcy nie są niczym zobowiązani do jej przejęcia i z reguły oferują dany artykuł nieco taniej, by uczynić go bardziej atrakcyjnym dla konsumentów.
Mniej uczciwi sprzedawcy chętnie uznają różnicę między sugerowaną ceną producenta a ceną w ofercie ich sklepu za okazję do prezentacji jej jako rabat. W tej sytuacji warto sprawdzić, jaka jest cena rynkowa produktu i porównać ją z promocyjną ofertą. Szczególnie w przypadkach, gdy upust na towar jest aż nierealnie wysoki (na przykład sięgający 90%), należy liczyć się z tym, że taki rabat nie jest do końca szczery.
fot. idealo.pl
Jak kształtowała się cena Samsunga Galaxy S6 Edge+
Pułapka na akcesoria
Dla niektórych sprzedawców rabaty są jedynym sposobem na zwrócenie na siebie uwagi. Już pierwszy rzut oka na przeceniony asortyment potrafi jednak odebrać złudzenia. Niektóre sklepy korzystają z Czarnego Piątku po to, by pozbyć się produktów, które nie cieszą się w nim zbyt dużą popularnością. Okazje dotyczą wtedy głównie akcesoriów. Choć czasem uda się wśród nich znaleźć coś interesującego, należy szczególnie dokładnie sprawdzić, który asortyment podlega promocji.
Najlepszy sposób na oszczędzanie? Inteligentne zakupy przez cały rok
A co jeśli w Czarny Piątek nie uda się Wam znaleźć żadnej interesującej promocji? Nic się nie stało. Czasem i bez specjalnej okazji można trafić na wyprzedaże i naprawdę wysokie rabaty. Warto w tym celu częściej zaglądać na porównywarki cen, portale publikujące kody rabatowe lub gazetki promocyjne. Dzięki nim 365 dni w roku możecie mieć wgląd w najciekawsze oferty i uczciwe ceny.
Z całą pewnością pomogą Wam w tym także newslettery i alerty lub budziki cenowe. Wystarczy podać preferowaną cenę, zaś gdy wybrany produkt ją osiągnie, natychmiast zostaniecie o tym poinformowani. Dzięki temu to nie wy będziecie szukać okazji, lecz okazje znajdą Was. Czy to zatem będzie Black Friday, czy Cyber Monday, czy którykolwiek dzień w roku, idealo już teraz życzy Wam udanych łowów!
Adam Bębenek
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)