10 najlepszych polskich aplikacji mobilnych - jesień 2015
2015-11-05 10:27
Jaka jest najlepsza aplikacja mobilna? © Minerva Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Masz aplikacje bez aktualizacji? Narażasz swoje cyberbezpieczeństwo
Zakupy na czele
Na czele zestawienia najpopularniejszych polskich aplikacji króluje taka, która służy do dokonywania zakupów. Nie jest to jednak aplikacja sklepu czy znanej marki, ale platformy aukcyjnej oferującej niezwykle szeroką gamę produktów i usług. Mowa tu oczywiście o Allegro, które z zasięgiem 14,32% skutecznie broni pozycji lidera. Tuż za nim aplikacja OLX (dawniej Tablica.pl), za której pośrednictwem użytkownik może zarówno zamieszczać własne oferty sprzedażowe, jak i poszukiwać tych, które interesują go najbardziej. Okazuje się również, że aplikacja OLX jest jedną z bardziej angażujących: użytkownicy poświęcają jej ponad 5 minut czasu dziennie. Na ostatnim miejscu podium pod względem zasięgu i czasu korzystania znalazła się aplikacjaBlix, która zawiera informacje o promocjach, a także kupony i gazetki.
Spektakularny wzrost Ipla
Badanie Mobience pokazuje jeszcze inne interesujące zależności. Wraz z nastaniem jesieni, użytkownicy aplikacji mobilnych częściej, niż w poprzednich miesiącach, korzystają z aplikacji służących oglądaniu video. Skok w statystykach odnotowała Ipla, która w sierpniu była na 18 pozycji w rankingu, tymczasem we wrześniu znalazła się aż na 6 pozycji. Aplikacja ta, udostępniająca ponad 590 filmów, zdaje się być ciekawą alternatywą dla tradycyjnej telewizji.
GG ma się dobrze. PayBack mocno w dół
GG utworzone 15 lat temu wyłącznie na potrzeby komputerów stacjonarnych, dzisiaj znajduje swoich odbiorców również w świecie mobilnym. Na tle innych polskich aplikacji wypada bardzo dobrze - jest na 4 pozycji w rankingu Top 10. Oczywiście nie należy zapominać, że polski komunikator ma silną konkurencję z zagranicy: Messenger, Skype, Instagram, WhatsApp. Jednak aktualizowany o nowe funkcje, takie jak np. “losuj romówcę”, wciąż stara się być atrakcyjny dla młodego pokolenia.
fot. Minerva Studio - Fotolia.com
Jaka jest najlepsza aplikacja mobilna?
Kolejna ważna obserwacja dotyczy spadku zainteresowania aplikacją PayBack, która służy do zbierania punktów w programach lojalnościowych. Jeszcze w sierpniu znajdowała się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji (9 miejsce), we wrześniu jej popularność spadła do 14 pozycji w rankingu.
Najpierw zakupy, potem transport komunikacją miejską, chwila na pogaduchy, a na końcu płatności. Tak w dużym uproszczeniu układa się lista jesiennych priorytetów wśród polskich użytkowników mobilnych na podstawie prezentowanej kolejności popularnych polskich aplikacji. Oczywiście, nieoczekiwanie pomiędzy tymi priorytetami użytkownicy znaleźli również czas na oglądanie filmów (wzrost Ipla). Dla porównania warto dodać, że wśród zagranicznych aplikacji największą popularnością cieszą się komunikatory, a nie aplikacje zakupowe. Marketerzy, którzy znają powyższe zachowania użytkowników aplikacji mobilnych, mogą znacznie lepiej planować i przeprowadzać kampanie. Warto więc śledzić podobne rankingi lub przeprowadzić podobne badania na własnej grupie docelowej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)