Social media rewolucjonizują rynek pracy
2015-11-09 11:23
Social media rewolucjonizują rynek pracy © Brian Jackson - Fotolia.com
Przeczytaj także: Social media: jak wykorzystują je osoby poszukujące pracy?
Zrealizowane przez Adecco badanie potwierdza, że Internet to najpopularniejsze narzędzie i to zarówno wśród rekruterów, jak i kandydatów do pracy. Ci ostatni przyznają, że 3/4 ich aktywności związanych z poszukiwaniem pracodawcy odbywa się online. Zaskakujący może wydać się fakt, że odsetek ten najwyższy jest w Europie Wschodniej (ponad 80 proc.). Z kolei rekruterzy średnio spędzają w sieci 55 proc. czasu pracy. W tym wypadku Europie Wschodniej także udaje się przewyższać globalną średnią, ale i tak najbardziej „zdigitalizowane” procesy rekrutacyjne prowadzone przez Amerykę Północną i Południową.Największą popularnością wśród platform służących poszukiwaniu pracy nadal są portale z ogłoszeniami (61 proc. czasu, który kandydaci poświęcają szukaniu pracy online i 49 proc. czasu spędzanego przez rekruterów na pracy online) i strony internetowe firm (odpowiednio 25 proc i 31,5 proc.). Jednak media społecznościowe błyskawicznie nadrabiają zaległości (15 proc. i niemal 20 proc.).
- Media społecznościowe w przeciągu kilku lat przestały być tylko platformami do podtrzymywania relacji prywatnych – mówi Michał Gołgowski, Dyrektor Departamentu Pracy Stałej w Adecco Poland. – Stały się ważnym narzędziem budowania reputacji, zarówno osób prywatnych jak i firm, oraz nawiązywania i pielęgnowania znajomości zawodowych. W Internecie pojawiły się portale dedykowane wyłącznie obszarom życia powiązanym z pracą. Przenoszenie rekrutacji lub przynajmniej pewnych elementów tego procesu do mediów społecznościowych jest więc zjawiskiem nieuniknionym. Badanie przeprowadzone przez Adecco pokazuje, że rynek pracy zmierza właśnie w tym kierunku – dodaje.
fot. Brian Jackson - Fotolia.com
Social media rewolucjonizują rynek pracy
Media społecznościowe dla coraz większego grona osób stają się jednym z najważniejszych sposobów poszukiwania pracy lub kandydatów do pracy. Aż 37 proc. kandydatów i 25 rekruterów na świecie używa mediów społecznościowych w celach zawodowych. W krajach Europy Wschodniej te wskaźniki są niższe i wynoszą odpowiednio 27 i 10 proc. Różnica ta wynika z jednej strony z tego, że serwisy specjalizujące się w relacjach zawodowych wciąż nie są u nas tak popularne jak w innych rejonach świata, z drugiej – jest pochodną rodzaju prowadzonych rekrutacji. Dzięki mediom społecznościowym pracy szukają najczęściej wyspecjalizowani fachowcy z sektora usług, który wciąż nie jest w naszej części Europy tak rozwinięty jak np. na zachodzie kontynentu.
Przydatne linki:
Oferty pracy
Informacje o badaniu
Raport „Work Trends Study” powstał w oparciu o badania, w których wzięło udział 31 793 kandydatów oraz 4 168 rekruterów z całego świata, w tym w Polsce. Część wyników została zanalizowana także pod kątem pochodzenia respondentów. Wśród wszystkich badanych 7 proc. osób poszukujących pracy i 10 proc. rekruterów wywodzi się z państw Europy Wschodniej (w podziale geograficznym przyjętym przez Adecco, Polska została przypisana temu regionowi).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)