Czy Polacy lubią centra handlowe? Tak, ale...
2015-11-10 00:30
Czy Polacy lubią centra handlowe? © Kzenon - Fotolia.com
Przeczytaj także: Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
Przeprowadzone przez IQS badanie pozwoliło dokonać segmentacji klientów centrów handlowych. W tym celu zestawiano osobiste potrzeby badanych, wymagania wobec społecznych aspektów funkcjonowania galerii oraz satysfakcję z ich oferty. W efekcie wyodrębnione zostały 4 segmenty klientów:- Maniacy,
- Realiści,
- Moralizatorzy oraz
- Zakładnicy.
Klienci o najwyższych i najbardziej zróżnicowanych oczekiwaniach - „Moralizatorzy” stanowią najliczniejszy segment wśród przebadanych osób.
Są to osoby lubiące centra handlowe, lecz przy tym bardzo wymagające. Oczekują, że centra handlowe przyczynią się zarówno do rozwoju mikro- i makroekonomicznego, jak i będą lepiej zaspokajały ich własne potrzeby dotyczące szerszej oferty modowej i rozrywkowej, lepszej obsługi, wygodniejszego parkingu, bezpłatnej opieki dla dzieci na czas zakupów.
fot. mat. prasowe
Polak na zakupach
Ciekawy jest segment Zakładników. Ich oczekiwania będzie najprawdopodobniej trudno zaspokoić, a ponieważ nie są entuzjastami centrów jako takich, można oczekiwać, że jeśli pojawi się dla nich ciekawsza alternatywa na rynku (np. rozwój sprzedaży online), to segment ten znacząco zmniejszy zakupy w centrach handlowych lub zrezygnuje z ich odwiedzania. Chyba, że centra handlowe im coś zaoferują…
fot. mat. prasowe
Maniak i realista
W badaniu poruszono również inne kwestie dotyczące ogólnych oczekiwań klientów. Wyniki pokazują, że ponad połowa osób, regularnie odwiedzających centra handlowe, zdecydowanie opowiada się za większym zaangażowania się centrów handlowych w lokalną i krajową gospodarkę. Na kolejnych miejscach znalazły się zaś kwestie związane z cenami czy udogodnieniami dla rodziców.
fot. mat. prasowe
Moralizator i zakładnik
fot. mat. prasowe
Typy klientów oraz ich oczekiwania i satysfakcja
Informacje o badaniu
Badanie wykonano techniką online we wrześniu 2015 roku. Przebadana próba objęła N=1200 osób, mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Z tego 98% odwiedza regularnie centra handlowe – co najmniej kilka razy w roku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)