Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?
2015-11-11 00:40
Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie? © Amy Walters - Fotolia.com
Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2013
W tym intensywnym okresie bardzo ważne jest niemalże wszystko. Częściej dostępna obsługa klienta, krótkie okresy dostawy i możliwość zwrotu nietrafionych prezentów to tylko kropla w morzu przygotowań do Gwiazdki. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę przed wzmożonym ruchem w sklepie internetowym? Porównywarka cen idealo sprawdziła, w jakim stopniu najpopularniejsze polskie sklepy internetowe oferują swoim klientom ważne przed Świętami usługi. Na podstawie tej analizy przygotowanych zostało kilka porad na sukces przed Bożym Narodzeniem.Najważniejsze: Prezenty muszą dojść na czas!
Żeby Święta były udane, klienci muszą otrzymać zamówione prezenty na czas. Szczególnie przed Bożym Narodzeniem konsumenci często wpadają w panikę, gdy czas przesyłki jest w ich opinii zbyt długi. Tymczasem wielu z nich wyobraża sobie, że już następnego dnia po zamówieniu mogą spodziewać się dostawy. Jeśli czekają dłużej, czasem w akcie desperacji przenoszą się do konkurencji. Dlatego przed Świętami tak ważne jest, by towar został dostarczony klientom w możliwie najkrótszym czasie. Według danych zgromadzonych przez idealo, nie jest to jednak takie oczywiste…
Z analizy idealo wynika, że większość polskich sklepów także na co dzień dość szybko realizuje swoje zamówienia. Wysyłkę w 24 godziny oferuje bowiem aż 74% z nich. Usługa ta nie gwarantuje jednak dostarczenia zamówionych produktów do rąk klienta następnego dnia. Oznacza ona jedynie zapewnienie sprzedawcy, że w ciągu doby towar zostanie przygotowany do wysłania. Tego typu serwis dotyczy jednak tylko produktów dostępnych w magazynie i bardzo często obejmuje zamówienia złożone do konkretnej godziny. W przypadku zbadanych przez idealo sklepów najczęściej jest to wczesne popołudnie, począwszy od godziny 12:00 do 16:00. Tylko w jednym przypadku czas ten przedłużono do godziny 18:00.
Na okres przedświąteczny należałoby zatem rozważyć wprowadzenie dodatkowych usług takich jak przesyłka ekspresowa lub dostawa tego samego dnia. Obie należą w polskich sklepach do rzadkości. Przesyłka ekspresowa oferowana jest przez zaledwie 10% sprzedawców. Jest to usługa płatna, której koszty są bardzo różne w zależności od poszczególnych sklepów i wynoszą od 4,99 zł do 129,00 zł. Z całą pewnością przed Świętami wielu klientów gotowych jest ponieść dodatkowe koszty za gwarancję punktualnej dostawy, jednak w obliczu konkurencji nie powinny być one zbyt wysokie.
Sprzedawcy rzadko oferują też dostawę tego samego dnia – wśród zanalizowanych przez idealo sklepów znaleźć ją można było tylko w jednym. Usługą tą objęci są przy tym tylko mieszkańcy wybranych miast.
fot. mat. prasowe
Dostawa prezentów
Co zrobić, gdy na wprowadzenie takiego serwisu jest już za późno? Najważniejsze jest to, by nie pozostawić klienta samego z jego obawami. Warto więc szczególnie zwrócić uwagę na dokładne i realistyczne informowanie go o kolejnych etapach dostawy zamówienia. Konsumenci, którzy dostaną maila z potwierdzeniem przygotowania towarów do wysyłki i/lub przekazania ich kurierowi, będą spokojniejsi. Gdy zaś rzeczywiście czasu na dostawę przed pierwszą Gwiazdką będzie za mało, można wprowadzić oferty voucherów i upominkowych kart na zakupy. Wysyłane są one mailem, zaś klient może wydrukować je na miejscu, co oszczędzi mu przedświątecznego stresu.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)