eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetJak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?

Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?

2015-11-11 00:40

Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2013


Ponieważ jednak lista życzeń niewiele różni się od schowka, czasem wystarczy dodanie do niego funkcji przesyłania go znajomym. Wtedy użytkownicy otrzymują od sprzedawców bardzo uniwersalną funkcję. Z jednej strony umożliwi ona prywatne zapisanie produktów na potem (co w przypadku porównywarek cen pozwoli również obserwowanie rozwoju ich ceny), zaś z drugiej – wspomniane przesłanie interesujących artykułów znajomym.

Zwrot nietrafionych prezentów


Z bożonarodzeniowymi prezentami wiąże się nie zawsze radość z obdarowywania, lecz czasem także… nietrafione upominki. Prowadząc sklep internetowy trzeba mieć to na uwadze i podejść do terminów zwrotów towaru z większą elastycznością. Tymczasem większość sprzedawców (72%) kurczowo trzyma się ustawowych 14 dni.
Dwa tygodnie nie zawsze wystarczą na to, żeby odpowiednio wcześnie zamówić prezent, wręczyć go i ewentualnie zwrócić. Termin odesłania produktów można w święta wyjątkowo wydłużyć do 30 dni, tak jak w przypadku 20% zbadanych przez idealo sklepów, które możliwość taką oferują na co dzień. Klienci chętniej skorzystają z usług sprzedawcy, u którego nie muszą obawiać się, że nietrafionego prezentu nie będzie można odesłać.

Oferowanie większej elastyczności i dodatkowych usług niż inne sklepy powinno być ogólną dewizą sprzedawców przed Świętami. Warto zatem wyróżnić się na tle konkurencji nie tylko wydłużonym terminem zwrotu zakupów, lecz także bezpłatnym pakowaniem prezentów, dodaniem do zamówienia drobnych gwiazdkowych upominków lub wręczeniem do dokonanego zamówienia kodu rabatowego na zakupy w nowym roku.

Wyciągaj wnioski i… ciesz się magią Świąt!


Przed planowaniem tegorocznych Świąt warto jednak przede wszystkim przypomnieć sobie doświadczenia z poprzedniego roku. Sprzedawcy, którzy posiadają swój sklep dłużej niż rok powinni dokładnie przeanalizować zarówno swoje sukcesy, jak i kwestie, które nie do końca się sprawdziły. Przewartościowanie aktywności z poprzedniego sezonu powinno być początkiem przygotowań do zbliżającej się Gwiazdki. Oprócz praktycznych aspektów należy jednak uwzględnić… te bardziej emocjonalne.

Otrzymywanie prezentów i ich wręczanie najbliższym dostarcza konsumentom wielu wzruszeń. Żeby dodatkowo spotęgować radość klientów ze Świąt, warto zadbać o odpowiednią atmosferę. Tak jak witryny sklepów stacjonarnych już w listopadzie zdobione są bożonarodzeniowymi dekoracjami, również sklepy internetowe mogą pozwolić sobie na więcej świątecznych elementów, niż przyprószone śniegiem logo. Grafiki ze świętym Mikołajem, gwiazdkami lub bombkami będą dla klientów wyraźnym sygnałem, że akurat w takim sklepie z całą pewnością zrobią udane, przedświąteczne zakupy.

Informacje o badaniu
W badaniach uwzględniono 50 sklepów internetowych współpracujących z porównywarką cen idealo w Polsce, posiadających największą ilość kliknięć na oferty.

Adam Bębenek,

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: