Internet w 2006 wg eMarketer
2006-01-16 00:06
Przeczytaj także: Brak już czasu na internet?
1. Reklama online5.4% wszystkich amerykanskich wydatków na reklamę będzie w 2006 przeznaczona na reklamę online. Po raz pierwszy te wydatki przekroczą barierę pięciu procent. Do roku 2009 mimo przewidywanego ogólnego spadku wydatków reklamowych, wydatki w kanale Internetu wzrosną do 7,5% wydatków ogółnych (22 miliardy dolarów) i mogą przewyższyć udziały reklamy w radio.
2. Handel online
Przychody ze sprzedaży detalicznej online wzrosną z 87 miliardów w 2005 do 105 miliardów w roku 2006. Największe przychody będą pochodziły od pokolenia wyżu demograficznego (baby boomers), które coraz chętniej korzysta z zakupów online, a także od osób młodych. Wpływ na taki wzrost będzie miał również coraz powszechniejszy dostęp do serokopasmowego Internetu.
3. Coraz popularniejszy szerokopasmowy dostęp do internetu.
eMarketer szacuje, że obecnie około 105 milionów Amerykanów ma dostęp do stałego łącza. W roku 2008 ma już ich być 157 milionów. Coraz większa ilość stałych łączy przekłada się na rozwój strefy e-commerce, pozwala na transformację internetu w prawdziwie multimedialne środowisko, chociażby przyczyniając się do rozwoju VoIP. To daje dużą szansę na rozwój nowych działań marketingowych.
4. Video online
Dystrybucja i konsumpcja video online znacząco wzrośnie. Wydatki na reklamę video w roku 2005 wyniosły 225 milionów dolarów, w przyszłym roku mają wzrosnąć o 71% i wynieść 385 milionów dolarów. W kolejnych latach wzrost ma utrzymać się na podobnym poziomie.
5. Telewizja mobilna
Bieżący rok, może upłynąć pod znakiem znacznego wzrostu zainteresowania oglądaniem TV w telefonach komórkowych. Trudno zdobyć informację jak wiele osób jest abonentami telewizji mobilnej w USA (operatorzy przestali udzielać takich informacji) ale emarketer szacuje, że w USA mogło być około 1,2 miliona Amerykanów oglądających programy telewizyjne na ekranach swoich telefonów. W tym roku liczba ta może się nawet podwoić. A w roku 2009 już 6,2% (15 mln)wszystkich użytkowników telefonów komórkowych będzie subskrybować programy telewizyjne.
6. Wyszukiwarki i portale
Około połowa internautów w USA odwiedza każdego miesiąca serwis Yahoo! Globalnie serwisy Yahoo!, Google, MSN i AOL mają „widownię” na poziomie 30% wszystkich użytkowników internetu. W najbliższych latach właśnie te portale i wyszukiwarki będą dostarczać nowe i coraz bardziej skuteczne formy reklamy. Wyszukiwarki przyciągną w 2006 roku o 5% więcej użytkowników (146 mln).
7. Technologia VoIP
Nieuchronnie Amerykanów czeka powolna transformacja branży telekomunikacyjnej, w tym ostra rywalizacja z technologią VoIP. Liczba linii telefonicznych opartych na VoIP wzrośnie z szacowanych w 2005 roku 10 milionów, do 14,5 mln.w roku 2006. eMarketer przewiduje rywalizację pomiędzy tradycyjnymi firmami telekomunikacyjnymi oraz providerami kablowego połączenia do Internetu z korzystną przewagą na rzecz tych drugich.
Za: eMarketer's Seven Predictions for 2006
oprac. : Grażyna Leloch / TEQUILA\DIGITAL