eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaRobert Lewandowski rządzi w mediach

Robert Lewandowski rządzi w mediach

2015-11-18 15:23

Robert Lewandowski rządzi w mediach

Robert Lewandowski rządzi w mediach © natanaelginting - Fotolia.com.jpg

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialność Roberta Lewandowskiego w październiku bieżącego roku. 13,7 tys. publikacji oraz 415,2 tys. wzmianek w mediach społecznościowych mogą robić wrażenie. Ekwiwalent reklamowy materiałów został oszacowany na 115 milionów złotych.

Przeczytaj także: Robert Lewandowski królem social media

W październiku na temat Roberta Lewandowskiego ukazało się 13,7 tys. publikacji. 70 proc. przekazu pochodziło z internetu, głównie z portali Sport.se.pl (435), Eurosport.onet.pl (338) i Sport.pl (295). Drugim medium pod względem liczby publikacji o polkim królu strzelców była prasa – 12 proc. ogółu materiałów. Dominowały tytuły „Przegląd Sportowy” (126), „Sport” (117) i „Piłka Nożna” (61). Po 9 proc. przekazu pochodziło z radia i telewizji. Informacje o Lewandowskim przeważały w mediach ogólnopolskich (56 proc.). Sportowca nie brakowało także na pierwszych stronach gazet – pojawił się na nich aż 145 razy.

Promocja warta 115 mln złotych


Robert Lewandowski był najczęściej przywoływany w mediach 12 października – po meczu Polska - Irlandia. Tylko tego dnia opublikowano 1,6 tys. materiałów na jego temat. Dziennikarze często pisali o mistrzu ligi niemieckiej także 9 i 20 października. Pierwszy pik dotyczył podsumowania rozgrywki Polska - Szkocja, a ostatni duży skok odnosił się do typowania RL9 na kandydata do nagrody Złotej Piłki FIFA.

Na olbrzymiej medialności sportowca na pewno zyskają sponsorzy, m.in. Nike i Audi. Od niedawna Lewandowski promuje także markę Huawei. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali ekwiwalent reklamowy materiałów na temat piłkarza – w październiku wyniósł on 115 mln złotych. Publikacje mogły wygenerować dotarcie na poziomie 11 mld kontaktów.

Lewandowski wygrywa w social media


Fani piłkarza dzielą się jego sukcesami także w mediach społecznościowych. W trakcie analizowanego miesiąca na temat piłkarza pojawiło się aż 415,2 tys. wzmianek i komentarzy. Duża aktywność przypadła na 8 października (20,7 tys. materiałów) w związku z meczem Polska - Szkocja. Polak zaskoczył wszystkich, strzelając gola w ostatniej sekundzie meczu. Jednak internauci o RL9 najczęściej pisali 11 października (22,4 tys.) – tego dnia odnotowano aż 22,5 tys. wzmianek. Informacje dotyczyły bramki strzelonej przez Lewego podczas wygranego meczu Polska - Irlandia, który odbył się w ramach eliminacji mistrzostw Europy 2016 i zapewnił Polsce awans do finałów.

Z analizy trendów aktywności internautów w Google wynika, że ich wzmożone zainteresowanie w większości pokrywa się z okresami najwyższej aktywności w mediach społecznościowych oraz publikacjami w mediach tradycyjnych.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego w poszczególnych mediach w październiku 2015 r.

Zdecydowanie najwięcej wzmianek na temat polskiego piłkarza ukazało się w październiku w Internecie.


fot. mat. prasowe

Liczba i dotarcie publikacji na temat Roberta Lewandowskiego

Zgodnie z szacunkami październikowy ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Roberta Lewandowskiego wyniósł 115 mln złotych


fot. mat. prasowe

Wyszukiwania w Google w porównaniu z sumą publikacji w mediach. Liczby reprezentują zainteresowanie

Największe zainteresowanie Lewym kibice wyrażali 11 października, w związku z meczem Polska - Irlandia, który dał Polakom przepustkę do Euro 2016


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: