eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyJaki jest polski specjalista SEO?

Jaki jest polski specjalista SEO?

2015-11-21 00:30

Jaki jest polski specjalista SEO?

Jaki jest polski specjalista SEO? © Coloures-pic - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Polski pozycjoner to najczęściej młody mężczyzna pochodzący z województwa mazowieckiego lub Śląska, który prowadzi własną działalność gospodarczą i legitymuje się wyższym wykształceniem. Tak w największym skrócie można podsumować rezultaty raportu „Portret polskiego pozycjonera 2015” - opracowania autorstwa SeoStation.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie witryny w sieci: coraz więcej wyzwań

Przeprowadzona ankieta objęła swoim zasięgiem niemal 350 reprezentantów rodzimego sektora SEO. Ankietowani pochodzili z różnych województw, byli w różnym wieku i charakteryzowało ich zróżnicowane doświadczenie zawodowe. W oparciu o udzielone przez nich wypowiedzi stworzono raport, który można uznać za swoisty portret polskiego pozycjonera 2015.

Demografia


Statystycznie największa rzesza Polaków trudniących się pozycjonowanie pochodzi z Mazowsza. Stanowią oni trochę przeszło 18% wszystkich respondentów. Tuż za nimi plasują się śląscy SEO-wcy (15,6%). Na drugim biegunie grono pozycjonerów z województwa świętokrzyskiego (0,3%) oraz opolskiego (1,2%).

Z danych wynika, iż działania w zakresie SEO to przede wszystkim domena mężczyzn. Podczas gdy panowie stanowią mocną grupę 88%, tak zaledwie 12% osób związanych z branżą to kobiety.

Dominują głównie osoby młode, tj. w wieku pomiędzy 25-34 rokiem życia, stanowiąc prawie 65% badanych pozycjonerów. Najmniej liczna grupa to osoby powyżej 64 lat (0,6%) oraz w przedziale 55-64 lata (1,2%). Taki wynik nie powinien jednak dziwić, ponieważ świat internetu to głównie świat młodych ludzi.

fot. mat. prasowe

Specjalista SEO wg województw

Niemal co piąty pozycjoner pochodzi z województwa mazowieckiego.

fot. mat. prasowe

Struktura wieku

Zdecydowana większość specjalistów SEO to młodzi ludzie.


Forma zatrudnienia i zajmowane stanowisko


Analizując odpowiedzi respondentów, wyłania się obraz polskiego pozycjonera jako właściciela firmy. Aż 45,3% specjalistów z badanej branży prowadzi własną działalność. Sporą grupę tworzą także osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę - stanowią one nieco ponad 36% ogółu. Wśród pozycjonerów pojawiają się i freelancerzy - jest ich średnio 11%. Najmniej osób pracuje częściowo na etacie, stanowiąc mniej niż 1% osób działających w branży SEO.

Zgodnie z odpowiedziami, aż 40% osób wskazuje na siebie jako właściciela, jeśli chodzi o zajmowane stanowisko. Specjaliści w tej branży stanowią 19% ogółu - to nieco więcej niż starszych specjalistów (13%) i młodszych specjalistów (8,5%). Najmniej liczną grupą SEO-wców są osoby zajmujące dyrektorskie stanowisko (3,5%).

Biorąc pod uwagę płeć i formę zatrudnienia oraz zajmowane stanowisko wyłania się ciekawy portret kobiety pozycjonerki. Większość pań w branży zdecydowała się na własną działalność. Na drugim miejscu uplasowały się kobiety pracujące na stanowisku specjalisty ds. SEO.

fot. mat. prasowe

Forma zatrudnienia

Ponad 45% badanych prowadzi własną działalność gospodarczą

 

1 2

następna

oprac. : Agnieszka Flis / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: