Jaki jest polski specjalista SEO?
2015-11-21 00:30
Przeczytaj także: 6 trendów w e-commerce w 2025 roku
Wykształcenie i doświadczenie
Wśród polskich pozycjonerów przeważają osoby z wykształceniem wyższym - głównie na kierunkach związanych z marketingiem i IT (38%). Natomiast osób z wykształceniem wyższym, ale nie kierunkowym oraz wykształceniem średnim jest odpowiednio 30% i 31%. Najmniej liczna grupa to osoby z wykształceniem podstawowym stanowiąca zaledwie 1% ogółu.
fot. mat. prasowe
Doświadczenie w SEO
Młodzi stażem specjaliści stanowią 13% ogółu.
W branży SEO liczy się jednak przede wszystkim doświadczenie, które przekłada się na efekty prowadzonych działań. Specjalistów w tej dziedzinie, którzy mogą pochwalić się praktyką powyżej 8 lat, jest średnio 19%. Natomiast 27,2% to osoby z doświadczeniem w przedziale 1-3 lata - takich pozycjonerów jest najwięcej w branży. Niewielką praktykę, bo na poziomie 0-1 roku, ma 13% respondentów.
Jak wynika z raportu, im większe doświadczenie w pozycjonowaniu witryn, tym większe prawdopodobieństwo na znalezienie pracy w zawodzie.
Wśród osób z 5-8 letnim doświadczeniem w SEO, 93% pracuje zawodowo w branży. Nieco mniej liczną grupę reprezentują osoby z doświadczeniem wynoszącym ponad 8 lat, wśród nich 89,5% pracuje, zajmując się SEO.
Największe grono pozycjonerów (średnio 25%) deklaruje pracę nad 21-60 stronami internetowymi. Nieco mniej (19,8%) osób ma pod swoją opieką maksymalnie 5 stron. Natomiast osób zajmujących się ponad setką stron jest 16,3%. Działania w zakresie SEO dla 61-100 stron www przeprowadza zaledwie 7,4% osób i to oni stanowią najmniej liczną grupę.
fot. mat. prasowe
Ile stron średnio pozycjonujesz?
Rekordziści pozycjonują nawet ponad 100 stron.
Ilość podejmowanej pracy łączy się bezpośrednio z doświadczeniem. Osoby z niedużym doświadczeniem, najczęściej pod swoją opieką mają 1-5 stron (68%). Tylko 5% respondentów z max. roczną praktyką bierze na siebie więcej niż 60 stron. Natomiast osoby z doświadczeniem powyżej 8 lat mają pod swoją opieką ponad 100 stron (niemal 32%). Nasuwa się więc tylko jeden wniosek: im większa praktyka w branży, tym możliwość prowadzenia działań SEO w znacznie szerszym zakresie.
Kim jest statystyczny polski pozycjoner?
Jak wynika z powyższej analizy, statystyczny polski pozycjoner to mężczyzna pochodzący z województwa mazowieckiego. Ma 25-34 lata i wykształcenie wyższe w kierunku związanym z IT lub marketingiem. Posiada 1-3-letnie doświadczenie w SEO i ma pod swoją opieką od 21 do 60 stron internetowych. Prowadzi własną działalność gospodarczą.
1 2
oprac. : Agnieszka Flis / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)