Jak analityka biznesowa wpływa na rozwój firmy?
2015-11-20 13:30
Przeczytaj także: Polskie firmy nieprzygotowane na kryzys
Brak efektywnego wykorzystania i dostępu do danych skutkuje gorszymi decyzjami i w konsekwencji gorszymi wynikami firm.
Menedżerowie w firmach wykazujących gorsze od średniej rezultaty (Underperformers) 5,7-krotnie częściej podejmują decyzje raczej na podstawie intuicji lub przeczuć niż w oparciu o dane. Dla kontrastu, 43% menedżerów z firm o najlepszych wynikach bazuje na danych empirycznych oraz hipotezach popartych eksperymentami, których wyniki zostały przeanalizowane jeszcze przed podjęciem decyzjifot. mat. prasowe
Wykorzystanie analityki
W najlepszych zespołach wszyscy wykorzystują analitykę.
Firmy chcą lepiej wykorzystywać dane poszerzając listę celów i obszarów, w których mają zastosowanie narzędzia analityczne.
Przedsiębiorstwa coraz częściej koncentrują się na automatyzacji operacji biznesowych, kreowaniu i wdrażaniu nowych modeli biznesowych czy przewidywaniu zachowań i działań klientów. Także i w tych aspektach widać wśród firm rozwarstwienie. Firmy z najlepszymi wynikami 5,4-krotnie częściej od tych wykazujących wyniki poniżej średniej wykorzystują narzędzia do analizy Big Data. Najlepsi trzykrotnie częściej od innych przyznają, że są zdolni podejmować decyzje w oparciu o zintegrowane informacje pochodzące z różnych źródeł – wewnętrznych systemów, partnerów zewnętrznych i od klientów.„Firmy mają do dyspozycji coraz więcej danych, które mogą analizować w celu szybszego działania i podejmowania lepszych decyzji. Ilość danych jednak bardzo szybko rośnie, co powoduje, że firmy coraz częściej mają trudności, by z dostępnych danych zrobić właściwy użytek. Badanie pokazało, że przedsiębiorstwa o najlepszych w swoich branżach rezultatach, sprawniej od innych wykorzystują narzędzia analityczne i więcej w nie inwestują. Starają się przy tym zmieniać swoją kulturę organizacyjną pod kątem efektywnego przetwarzania, współdzielenia i udostępniania informacji. Już dziś widać wyraźnie trend pogłębiającego się rozwarstwienia między firmami, które osiągnęły biegłość w wykorzystywaniu analityki, a tymi, które analityce poświęcają mniej uwagi i środków. Pierwsza grupa szybciej się rozwija i powiększa swoją przewagę nad pozostałymi” – komentuje badania Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive w Salesforce.
fot. mat. prasowe
Konsekwencje braku automatyzacji w analityce
Konsekwencją braku automatyzacji w analityce jest m.in. zbyt długi czas oczekiwania na odpowiedź
fot. mat. prasowe
Główne kryteria wyboru narzędzi analitycznych
Jednym z kryteriów jest łatwość wykorzystania przez użytkowników końcowych
O badaniu:
Raport „State of Analytics 2015” powstał dzięki opiniom 2091 menedżerów przedsiębiorstw ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Brazylii, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii oraz Australii i Japonii. W badaniu wyłoniono trzy grupy przedsiębiorstw: firmy, które wykazują ponadprzeciętne wyniki w porównaniu z konkurentami (tzw. high-performers), firmy o przeciętnych dla swojej branży wynikach (moderate performers) oraz firmy z wynikami gorszymi od średniej (Underperformers). Grupa badanych nie ograniczała się do użytkowników rozwiązań Salesforce.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)