Magda Gessler króluje w social media
2015-11-20 14:23
Magda Gessler © fot. mat. prasowe
Moda na programy kulinarne zawitała do Polski już jakiś czas temu wraz z emisją pierwszego odcinka „Kuchennych rewolucji”. Brudno? Nie jem! Niesmaczne? Oddaję! Polacy mają coraz większe pojęcie o gotowaniu, być może dlatego powstają kolejne kulinarne reality show, w których zgodnie z danymi Instytutu Monitorowania Mediów to jednak jurorzy są popularniejsi od uczestników. Na temat najbardziej znanej polskiej restauratorki Magdy Gessler w internecie i social media od 19 października do 17 listopada pojawiło się ponad 3200 wzmianek!
Przeczytaj także: Polski Internet a wiosenna ramówka TV
Za nami już dwa finały: piątej edycji Top Chefa oraz czwartej edycji Hell’s Kitchen: Piekielnej kuchni – w obydwu zwyciężyli mężczyźni, ale ponoć to właśnie płeć męska ma lepszą smykałkę do gotowania. Tylko czasami zamiast rozwijać talent kulinarny, tracą czas na wymyślanie np. takich oto memów:fot. mat. prasowe
Dlaczego kobiety mają małe stopy?
A szkoda, bo w tym czasie mogliby się skupić na przygotowywaniu jakiegoś wykwintnego dania.
Zostaje nam jeszcze czwarta edycja MasterChefa – ale finał dopiero w grudniu. Ten program cieszy się też największą popularnością wśród internautów. Według danych IMM na jego temat w ciągu ostatniego miesiąca w internecie i social media ukazało się 56,4% wszystkich wzmianek w stosunku do pozostałych dwóch – Top Chefa (6,6%) oraz Hell’s Kitchen: Piekielnej kuchni (37%).
fot. mat. prasowe
Udział procentowy programów kulinarnych w ogólnej liczbie publikacji na ich temat
Królowa jest tylko jedna
Duży w tym udział ma Magda Gessler – według internautów najbardziej rozpoznawalna restauratorka w Polsce i jurorka tvn-owskiego MasterChefa. W stosunku do pozostałych jurorów w programach kulinarnych na jej temat w badanym okresie ukazało się 67% wszystkich publikacji. Kolejne miejsce zajęła często krytykowana Ewa Wachowicz – jurorka Top Chefa (14%) oraz znany ze swojego porywczego stylu bycia (rzucania talerzami i niecenzuralnymi słowami – ale do tego typu zachowań zdążyliśmy się już przyzwyczaić – dzień jak co dzień) – Wojciech Modest Amaro (10%). Zaledwie kilka procent w odniesieniu do wszystkich publikacji w tym czasie przypadło pozostałym jurorom, czyli Michelowi Moranowi i Maciejowi Nowakowi (po 4%), a najmniej informacji ukazało się na temat Anny Starmach oraz Grzegorza Łapanowskiego (1%).
„To smakuje jak g****!” (pojawia się pytanie, na ile sprawdzona jest ta informacja???), „Śmierdzi kotami!”, „Ale syf”, „Golonka śmierdzi knurem!” – cytując klasyka. Od razu robi się barwniej w tej naszej szarej, listopadowej rzeczywistości. Jest płacz, jest zgrzytanie zębów, ale nie brakuje emocji, a o to chodziło już starożytnym filozofom. Na temat Magdy Gessler w ciągu zaledwie miesiąca pojawiło się 3200 wzmianek, z czego 1500 na samym Facebooku.
Przeczytaj także:
Polskie media a gotowanie w domu
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)