Najlepsze sklepy motoryzacyjne online
2015-11-25 10:16
Najlepsze sklepy motoryzacyjne online © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy internauci w e-sklepach motoryzacyjnych
Kwestiami, które konsumenci wzięli pod uwagę oceniając poszczególne e-sklepy były:- sprawność realizacji zamówienia,
- jakość obsługi klienta,
- jakość zapakowania towaru oraz
- ocena, czy dany sklep jest warty polecenia.
Sporządzony przez przez Opineo.pl Ranking Internetowych Sklepów Motoryzacyjnych to porównanie 30 najlepiej ocenianych e-sklepów parających się sprzedażą części samochodowych. Wśród nich znajdują się zarówno sklepy oferujące szeroką gamę produktów, jak również podmioty wyspecjalizowane w jednym rodzaju asortymentu, jak np. opony czy pojazdy rolnicze.
Jak oceniamy e-sklepy z branży moto?
Analiza opinii konsumenckich wykazuje, że najmocniejszą stroną sklepów motoryzacyjnych jest przygotowanie merytoryczne. Pracownicy e-sklepów fachowo doradzają wybór odpowiednich części. Klienci cenią sobie również możliwość zamawiania przesyłki bezpośrednio do warsztatu samochodowego, w którym naprawiają swoje auto. Jeśli zaś krytykują e-sklepy motoryzacyjne, to najczęściej za niekompletne przesyłki, pomylone zamówienia i nieaktualizowane stany magazynowe.
fot. mat. prasowe
Najlepsze sklepy motoryzacyjne online
Przykładowe opinie:
Super sklep i super obsługa. Chodzi mi o to, że nie byłem pewny swoich wyborów, więc zadzwoniłem do konsultanta, a ten podesłał mi gotowe linki na potrzebne i właściwe części. Profesjonalna, sympatyczna i szybka obsługa. Polecam ten sklep. (Zbigniew, lipiec 2015)*
Sklep wystawia towar w cenach, po których ich nie sprzedaje. Nie mają towaru w cenie, która widnieje w ofercie. Mnie to delikatnie mówiąc irytuje. Stąd negatywna ocena sklepu. (Piotrek, maj 2015)*
Zamówione poszerzenia nadkoli przysłano niekompletne (dwa prawe tylne, brak lewego). Po zgłoszeniu, sklep zażądał dokumentacji fotograficznej. Po przesłaniu zdjęć, brak kontaktu ze strony sklepu. Nadkole ciągle niewymienione. (Maciek, wrzesień 2014)*
fot. mat. prasowe
Najlepsi z najlepszych
Kim są klienci internetowych sklepów motoryzacyjnych?
Użytkownicy, którzy szukają części do samochodów w Internecie, to w głównej mierze osoby w wieku 25-34 lata. Stanowią oni jedną trzecią wszystkich internautów odwiedzających e-sklepy z tej branży. Na zakupy motoryzacyjne decydują się najczęściej w sezonie wymiany opon – marcu i kwietniu oraz październiku i listopadzie, w godzinach od 18.00 do 22.00. Najpopularniejsze artykuły z tej kategorii to niezmiennie opony, foteliki samochodowe i oleje silnikowe. Najczęściej wybierany produkt to Dębica Navigator 2 175/65R14 82T.
fot. mat. prasowe
Średnie ceny najpopularniejszych części
fot. mat. prasowe
Trendy rynkowe
Metodologia:
W rankingu uwzględniono tylko te sklepy, których asortyment w głównej mierze składa się z części i akcesoriów motoryzacyjnych. Przy opracowaniu rankingu wzięte zostały pod uwagę: łączna ocena na dzień 01.09.2015 r.,liczba recenzji zdobyta w ostatnich 12 miesiącach (od 01.09.2014 do 01.09.2015), punkty za każde 100 opinii, liczba opinii zdobyta w całej historii sklepu w Opineo.pl.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)