Boże Narodzenie w listopadzie? Polacy podzieleni
2015-11-25 12:04
Przeczytaj także: Internauci a Boże Narodzenie 2014
Agencja badawcza SW Research zapytała internautów także o wady dostępności oferty bożonarodzeniowej na przełomie października i listopada. Zdecydowana większość badanych (73,9 proc.) uważa, że akcesoria świąteczne w październiku psują okres oczekiwania na święta. Tego zdania są częściej najmłodsi respondenci (tj. osoby w wieku do 24 lat – 79,8 proc.), mieszkańcy większych miast oraz internauci posiadający dzieci (80,6 proc.). Ponadto, więcej niż połowa badanych uważa, że kupno akcesoriów świątecznych teraz spowoduje, że do świąt „opatrzą się” lub przestaną się im podobać (52,9 proc.). Poczucie, że kupione teraz dekoracje przestaną być unikatowe ma 26,8 proc. badanych.
Obawy o wysokość wydatków – że wcześniejsza gorączka zakupów spowoduje podniesienie cen choinek, ozdób, świateł i prezentów dla najbliższych posiada prawie co piąty internauta (18,5 proc.). Ta odpowiedź wskazana jest przez osoby, które zarabiają powyżej pięciu tysięcy złotych miesięcznie (40,2 proc.), posiadaczy wykształcenia wyższego
i – co warte wyróżnienia – przez tych, którzy nie posiadają dzieci.
fot. mat. prasowe
Bożonarodzeniowa oferta handlowa w październiku - minusy
Przygotowania czas zacząć
Kiedy internauci zaczynają planować świąteczne zadania i obowiązki? Większość (67,8 proc. wszystkich wskazań) robi to w grudniu. 41,2 proc. deklaruje, że zaczyna przygotowania do Świąt na początku ostatniego miesiąca roku, a 26,6 proc. – w jego połowie.
Początek grudnia oznacza przygotowania do Świąt zwłaszcza dla kobiet (46,1 proc.) i osób w wieku powyżej 50 lat (45,7 proc.) Co dziesiąta badana osoba (10,5 proc.) zaczyna wykonywać pierwsze świąteczne obowiązki w listopadzie – najczęściej są to mieszkańcy wsi i osoby posiadające dzieci. Z badania OmniWatch48 wynika również, że część internautów (8,1 proc.), nie zajmuje się planowaniem Świąt, ponieważ są oni gośćmi, a nie gospodarzami tych uroczystości (najczęściej odpowiadali tak najmłodsi respondenci). Przygotowania świąteczne w październiku deklaruje 4,2 proc. badanych, a 3,9 proc. internautów – zaczyna je z początkiem jesieni. Zaledwie 2,8 proc. badanych odpowiedziało, że nie obchodzi Świąt.
Informacje o badaniu
OmniWatch48 to cykliczne wielotematyczne badanie omnibusowe, realizowane na losowej próbie respondentów należących do panelu konsumenckiego SWpanel.pl. W każdym badaniu bierze udział reprezentatywna próba Internautów (N=800 respondentów)
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)