Office 2016 - jak zmienił się Excel?
2015-11-25 12:31
Przeczytaj także: Microsoft Office 2016 na komputery Mac już dostępny
Powiedz mi, co chcesz zrobić
Wstążka Excela 2016 zawiera pole tekstowe „Powiedz mi, co chcesz zrobić”. Można do niego wprowadzić wyrazy bądź frazy określające co planujemy zrobić, i dzięki temu szybko uzyskać dostęp do odpowiednich funkcji lub akcji. W tym miejscu można również uzyskać pomoc w zakresie interesujących nas funkcji lub przeprowadzić inteligentne wyszukiwanie wpisanego terminu.
To bardzo istotna funkcjonalność, bo pozwala na szybki dostęp do narzędzi wchodzących w skład aplikacji. Mało tego, pełni także rolę „suflera”, który doradza nam jakiego narzędzia możemy użyć, by osiągnąć oczekiwany efekt wpisany w pole tekstowe na wstążce. Dzięki temu korzystanie z Excela staje się prostsze niż kiedykolwiek – komentuje Tomasz Smirnow.
Pełna kontrola nad bezpieczeństwem danych
Excel 2016 doczekał się wprowadzenia funkcji DLP (Data Loss Prevention). Polega ona na skanowaniu zawartości dokumentu w czasie rzeczywistym pod kątem najczęstszych typów danych poufnych (takich jak numer karty kredytowej, numer PESEL i numer konta bankowego) na podstawie zestawu wstępnie zdefiniowanych zasad. Ta funkcja umożliwia również synchronizację zasad funkcji DLP z usługi Office 365 w programach Excel, Word i PowerPoint oraz zapewnia organizacjom ujednolicone zasady dla całej zawartości przechowywanej w programie Exchange, SharePoint i usłudze OneDrive dla Firm.
Excel 2016 wchodzi w skład pakietu Office 2016, który miał premierę w Polsce 22 września br. Pakiet jest już dostępny w wersji pudełkowej, ponadto wszyscy użytkownicy Office 365 mogą go całkowicie za darmo zainstalować ze swojego konta Office 365.
Przeczytaj także:
Microsoft traci patent na Office
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)