Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
2015-11-30 11:18
Gwarancja zwrotu pieniędzy istotna dla kupujących online © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Certyfikacja w e-commerce: warto czy nie?
To już trzeci raz, kiedy Trusted Shops, firma specjalizująca się w certyfikacji sklepów internetowych, oraz instytut badawczy Infas postanowiły pochylić się nad upodobaniami zakupowymi konsumentów Starego Kontynentu. Autorzy badania przyjrzeli się m.in. kwestiom związanym z poczuciem bezpieczeństwa wśród kupujących online. Wyniki przeprowadzonego sondażu pokazały, że dla co drugiego respondenta z Polski istotne jest finansowe zabezpieczenie transakcji, co jest dowodem na istotę elementów, które budują zaufanie na stronie sklepu.Gwarancja zwrotu pieniędzy ważna dla każdego
Świadomość, że istnieje możliwość odzyskania wpłaconych pieniędzy w przypadku, gdy pojawią się trudności z realizacją zamówienia ma bezpośrednie wpływ zarówno na liczbę zawieranych transakcji, jak i wartość koszyka.
„Klienci naszego sklepu są bardzo aktywni w internecie, lubią dzielić się opiniami na temat jakości obsługi, zakupionych towarów i serwisu ENDO.pl. Jesteśmy sklepem internetowym i nie mamy punktów stacjonarnych dlatego komunikacja z klientami jest dla nas bardzo istotna. Certyfikat Trusted Shops w połączeniu z wiarygodnymi opiniami klientów podnosi zaufanie konsumentów do zakupów w naszym sklepie” – komentuje Anna Ołdak, Specjalista ds. Marketingu, Endo.pl.
Warto również przyjrzeć się wynikom badań na pozostałych rynkach w Europie. Finansowe zabezpieczenie transakcji jest szczególnie ważne dla hiszpańskich konsumentów – aż 71% ankietowanych zwraca uwagę na ten aspekt. Drugie miejsce w zestawieniu należy do naszych zachodnich sąsiadów – 65% kupujących z Niemiec sprawdza, czy mogą liczyć na zwrot kosztów w momencie, gdy zamówienie z różnych względów nie zostanie zrealizowane. Z kolei we Francji i Wielkiej Brytanii po 53% ankietowanych wskazało, że zwraca uwagę na finansowe zabezpieczenie transakcji oferowane przez sklep internetowy.
fot. BillionPhotos.com - Fotolia.com
Gwarancja zwrotu pieniędzy istotna dla kupujących online
„Przedsiębiorcy, którzy planują otwarcie sklepu internetowego na innym rynku powinni uwzględnić preferencje zakupowe jego mieszkańców. Wyniki sondażu wskazują, że gwarancja zwrotu pieniędzy ma kluczowe znaczenie dla zdecydowanej większości europejskich konsumentów. Warto rozważyć wprowadzenie gwarancji, zwłaszcza jeśli reklamy skutecznie przekierowują osoby zainteresowane ofertą na stronę sklepu, ale finalnie mały odsetek konsumentów wchodzących na stronę sklepu decyduje się na zakup” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
Ponadto wyniki badania wskazują, że konsumenci z Polski preferują kompleksowe rozwiązania, które budują poczucie bezpieczeństwa do zakupów w sieci. Aż 59% respondentów z Polski wskazało, że podczas zakupów przez internet zwraca uwagę na wiele czynników. Ankietowali wskazali, że mile widziane jest zapewnienie bezpieczeństwa zakupów w postaci znaku jakości, gwarancji zwrotu pieniędzy i pozytywnych opinii kupujących online.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)