Tefal i Krups - najlepsze prezenty za lojalność
2015-11-30 12:45
Jakich nagród oczekują Polacy w programach lojalnościowych? © winston - Fotolia.com
Przeczytaj także: Programy lojalnościowe: zainteresowany co 5 Polak
Jak już wspomniano we wstępie, w programach lojalnościowych lub motywacyjnych udział bierze 20% Polaków. Okazuje się, że najbardziej atrakcyjnymi dla nich nagrodami są sprzęty AGD oraz sprzęty elektroniczne. Na kolejnych pozycjach plasują się bilety turystyczne lub pobyty w hotelu oraz długoterminowe zniżki na produkty lub usługi konkretnej firmy.Lwia część Polaków (67%) chciałaby, aby nagrodą za uczestnictwo w programie lojalnościowym był wysokociśnieniowy ekspres do kawy. Taki prezent sprawiłby radość szczególnie osobom poniżej 40. roku życia (75%) oraz najlepiej wykształconym (78%). Polacy pytani o znanych i godnych zaufania producentów ekspresów do kawy najczęściej wskazują markę Krups, która oferuje ekspresy kapsułowe Nescafé Dolce Gusto Krups (19% badanych wymieniło ją jako pierwszą) oraz ekspresy automatyczne i kolbowe Krups, wskazane na drugim miejscu przez 9% badanych. Co ciekawe, niemal połowa Polaków (49%) nie zna jakiejkolwiek marki ekspresów do kawy, jednak parzenie kawy w ten sposób stopniowo staje się coraz popularniejsze i można przypuszczać, że znajomość producentów ekspresów będzie stopniowo rosła.
fot. winston - Fotolia.com
Jakich nagród oczekują Polacy w programach lojalnościowych?
Jeszcze popularniejsze od ekspresów do kawy są wielofunkcyjne urządzenia kuchenne, zwane często robotami kuchennymi. 72% ankietowanych chciałoby otrzymać taki sprzęt jako nagrodę w programie lojalnościowym. Taki prezent byłby idealny przede wszystkim dla kobiet w wieku 40-59 lat (78%). W kategorii małe AGD Tefal jest uznawany za markę najbardziej godną zaufania, uważa tak co czwarty Polak. 22% badanych wskazało Tefal, 12% - Moulinex, a 10% - Rowentę. Producenci małego AGD są lepiej rozpoznawalni niż producenci ekspresów do kawy, jedynie 14% ankietowanych nie znało ani jednej marki.
Polacy nie są zainteresowani przypadkowymi nagrodami – dla 64% badanych marka upominku ma duże znaczenie. Aby program lojalnościowy lub motywacyjny był atrakcyjny dla jego uczestników, trzeba postawić na wartościowe nagrody sprawdzonych marek – mówi Katarzyna Ozimek, Key Account Manager B2Bz Groupe SEB Polska. W czasach, kiedy jesteśmy atakowani ze wszystkich stron różnymi ofertami, nie mamy możliwości, chęci ani czasu korzystać ze wszystkich dostępnych opcji. Aktywnie uczestniczymy jedynie w akcjach i programach, które dają nam realną korzyść,
a taką jest produkt marki, którą lubimy i której ufamy – wyjaśnia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)