Moda w Polsce z potencjałem
2015-12-02 14:18
Moda w Polsce z potencjałem © zhu difeng - Fotolia.com
Sektor modowy posiada ogromny potencjał wzrostowy - wynika z przygotowanego przez BNP Paribas Real Estate Poland raportu "Nieznane oblicze. Przełamywanie stereotypów o rynku modowym". Za taki stan rzeczy odpowiedzialna jest w znacznej mierze dobra kondycja rodzimej gospodarki oraz rynku pracy. Siła nabywcza Polaków rośnie, nie należy więc się dziwić, że z roku na rok ich oczekiwania wobec oferty modowej centrów i ulic handlowych są coraz wyższe.
Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami
Dane przedstawione w raporcie jasno dowodzą, że opinie, według których sektor modowy jest już na tyle nasycony, że trudno mu się rozwijać, nie do końca mają związek z rzeczywistością.„Przedstawione fakty jasno wskazują, że Polska ma duży potencjał w zakresie ekspansji nowych marek, jak również rozwoju sieci placówek działających już na rynku najemców.” – komentuje Anna Staniszewska, Dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa CEE, BNP Paribas Real Estate Poland.
Najwyższa pora na marki luksusowe i premium
W ciągu ostatnich pięciu lat w naszym kraju pojawiło się około 70 marek z sektora premium. Warto wymienić tu chociażby Louis Vuitton, Hugo Boss, Burberry, Ermenegildo Zegna, Chanel czy Hermes. Funkcjonują one zarówno w samodzielnych lokalizacjach jak i butikach multibrandowych. Potencjał tego segmentu oddaje liczba niespełna 50 tys. Polaków deklarujących posiadanie aktywów płynnych o wartości od 1 do 8 milionów Euro. Co ciekawe, ośmiu na dziesięciu z nich żyje w aglomeracji warszawskiej. Jak podkreślają autorzy raportu, coraz większą rolę w rozwoju segmentu marek premium odgrywa turystyka i turystyka biznesowa. W porównaniu do Węgier albo Czech, gdzie liczba turystów w 2014 roku osiągnęła odpowiednio 9,5 miliona i 8 milionów, nad Wisłą ruch turystyczny oszacowany został na prawie 16 milionów, z czego 35 proc. stanowili goście z zagranicy.
fot. zhu difeng - Fotolia.com
Moda w Polsce z potencjałem
Ulice handlowe to kolejny format handlowy
Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland podkreślają, że ulice handlowe są kolejnym etapem rozwoju rynku handlowego nad Wisłą. Fundusze europejskie skutecznie wspierają rozwój i rewitalizację przestrzeni publicznych w Polsce. Istotnym elementem jest także rosnąca świadomość społeczna związana z potrzebą strategicznego podejścia do tworzenia i zarządzania przestrzeniami publicznymi, w tym ulicami handlowymi. Poza typowymi powierzchniami funkcjonującymi na high street obserwujemy powstawanie nowych, konceptualnych form handlowych jak np. kompleks Ethos na placu Trzech Krzyży w Warszawie, dom handlowy Vitkac czy Likus Concept Stores.
„Ważne, żeby na rozwój ulic handlowych nie patrzeć przez pryzmat rywalizacji z tradycyjnymi centrami handlowymi. Reprezentacyjne, doskonale zlokalizowane, dobrze zarządzane i co kluczowe, atrakcyjne z punktu widzenia mieszkańców, turystów, instytucji kultury i sztuki przestrzenie mogą być doskonałym uzupełnieniem dobrze prosperujących galerii.” – podkreślaFabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych BNP Pribas Real Estate Poland.
Przeczytaj także:
Handel internetowy nie wyprze tradycyjnego
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
branża modowa, rynek mody, ulice handlowe, powierzchnie handlowe, centra handlowe, moda
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)