Moda w Polsce z potencjałem
2015-12-02 14:18
![Moda w Polsce z potencjałem [© zhu difeng - Fotolia.com] Moda w Polsce z potencjałem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-modowa/Moda-w-Polsce-z-potencjalem-167290-200x133crop.jpg)
Moda w Polsce z potencjałem © zhu difeng - Fotolia.com
Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami
Dane przedstawione w raporcie jasno dowodzą, że opinie, według których sektor modowy jest już na tyle nasycony, że trudno mu się rozwijać, nie do końca mają związek z rzeczywistością.„Przedstawione fakty jasno wskazują, że Polska ma duży potencjał w zakresie ekspansji nowych marek, jak również rozwoju sieci placówek działających już na rynku najemców.” – komentuje Anna Staniszewska, Dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa CEE, BNP Paribas Real Estate Poland.
Najwyższa pora na marki luksusowe i premium
W ciągu ostatnich pięciu lat w naszym kraju pojawiło się około 70 marek z sektora premium. Warto wymienić tu chociażby Louis Vuitton, Hugo Boss, Burberry, Ermenegildo Zegna, Chanel czy Hermes. Funkcjonują one zarówno w samodzielnych lokalizacjach jak i butikach multibrandowych. Potencjał tego segmentu oddaje liczba niespełna 50 tys. Polaków deklarujących posiadanie aktywów płynnych o wartości od 1 do 8 milionów Euro. Co ciekawe, ośmiu na dziesięciu z nich żyje w aglomeracji warszawskiej. Jak podkreślają autorzy raportu, coraz większą rolę w rozwoju segmentu marek premium odgrywa turystyka i turystyka biznesowa. W porównaniu do Węgier albo Czech, gdzie liczba turystów w 2014 roku osiągnęła odpowiednio 9,5 miliona i 8 milionów, nad Wisłą ruch turystyczny oszacowany został na prawie 16 milionów, z czego 35 proc. stanowili goście z zagranicy.
fot. zhu difeng - Fotolia.com
Moda w Polsce z potencjałem
Sektor modowy w Polsce dysponuje ogromnym potencjałem rozwojowym wynikającym przede wszystkim z szybkiego wzrostu liczby konsumentów o średnich i wysokich dochodach.
Ulice handlowe to kolejny format handlowy
Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland podkreślają, że ulice handlowe są kolejnym etapem rozwoju rynku handlowego nad Wisłą. Fundusze europejskie skutecznie wspierają rozwój i rewitalizację przestrzeni publicznych w Polsce. Istotnym elementem jest także rosnąca świadomość społeczna związana z potrzebą strategicznego podejścia do tworzenia i zarządzania przestrzeniami publicznymi, w tym ulicami handlowymi. Poza typowymi powierzchniami funkcjonującymi na high street obserwujemy powstawanie nowych, konceptualnych form handlowych jak np. kompleks Ethos na placu Trzech Krzyży w Warszawie, dom handlowy Vitkac czy Likus Concept Stores.
„Ważne, żeby na rozwój ulic handlowych nie patrzeć przez pryzmat rywalizacji z tradycyjnymi centrami handlowymi. Reprezentacyjne, doskonale zlokalizowane, dobrze zarządzane i co kluczowe, atrakcyjne z punktu widzenia mieszkańców, turystów, instytucji kultury i sztuki przestrzenie mogą być doskonałym uzupełnieniem dobrze prosperujących galerii.” – podkreślaFabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych BNP Pribas Real Estate Poland.
![Handel internetowy nie wyprze tradycyjnego [© imtmphoto - Fotolia.com] Handel internetowy nie wyprze tradycyjnego](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/handel/Handel-internetowy-nie-wyprze-tradycyjnego-244971-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)