Mikołajki, czyli zakupy czas zacząć. Co planują Polacy?
2015-12-05 00:20
Przeczytaj także: Boże Narodzenie skromniejsze niż rok temu?
Prezent? Najlepiej praktyczny!
71% Polaków wyda na podarki dla bliskich taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku. 26% przeznaczy na upominki do 200 zł, 30% - między 200 a 500 zł, a niemal 1/4 – do 1000 zł. Jak deklaruje 31% badanych – najważniejszym kryterium przy wyborze podarków jest ich praktyczność.
Pod choinką najczęściej znajdą się książki lub multimedia (28%), perfumy i kosmetyki (26%), słodycze (25%), biżuteria lub odzież (24%) i zabawki (22%). Prezenty pokrywać się będą z oczekiwaniami obdarowywanych. 22% pytanych najchętniej otrzymałoby perfumy lub kosmetyki, co piąty ankietowany oczekuje książki lub multimediów. Natomiast 14% ankietowanych chciałoby dostać urządzenie elektroniczne. Dla 12% wymarzonym prezentem będzie gotówka. Po upominki Polacy najczęściej udadzą się w grudniowym okresie przedświątecznym (49%). Zaledwie 2% zostawia zakupy na ostatnią chwilę.
Szampańska zabawa z bliskimi
Sylwestra, podobnie jak święta, Polacy spędzą w gronie rodzinnym (48%), a 28% - z przyjaciółmi. 2/3 z nich wyda z tej okazji taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku, a prawie 24% planuje przeznaczyć na Sylwestra mniej środków. Większość respondentów (84%) Nowy Rok powita w swojej miejscowości. 40% uda się tej nocy na domówkę, a 39% spędzi go przed telewizorem. 13% respondentów wybierze imprezę w klubie bądź w restauracji lub uda się na bal sylwestrowy.
37% ankietowanych planuje kupić fajerwerki, wydając na nie kwotę do 100 zł. Na produkty spożywcze, z myślą o imprezie sylwestrowej, Polacy wydadzą najczęściej kwotę do 100 zł (54%), co czwarty – do 300 zł. 30% nie zamierza kupować alkoholu, a tych, którzy się na to zdecydują, najczęściej będzie on kosztował do 100 zł.
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 720 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)