eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaInstytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.

2015-12-03 15:29

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.

PZU, PKO BP oraz Grupa mBank reklamowały się najczęściej © mathom - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Z analizy IMM publikacji na temat branży finansowej w III kwartale 2015 wynika, że we wszystkich mediach ukazało się ponad 202 tysiące wzmianek o łącznej wartości AVE ponad 710 mln złotych.

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.

Ciepłe miesiące lata zachęcały do aktywności fizycznej, co tradycyjnie już wykorzystał największy polski ubezpieczyciel PZU przy organizacji maratonów. Banki coraz chętniej angażowały się natomiast w nowoczesne rozwiązania mobilne, frankowicze czekali na rozwiązanie ich problemów, a polityka często wchodziła w relację ze światem finansów.

W III kwartale najwidoczniejszymi markami w prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji były: PZU, PKO BP oraz Grupa mBank. Warto podkreślić, że ta trójka łącznie wygenerowała ponad 50 proc. (170 mln zł) wartości ekwiwalentu reklamowego z pierwszej dziesiątki, kolejno: PKO – 77 mln zł, Grupa mBank – 48 mln zł i PZU 44 mln zł. Największą wartość AVE miały wzmianki na portalach internetowych, w dalszej kolejności materiały prasowe.

PZU dba o zdrowie, bezpieczeństwo i zaprasza do współpracy Annę Komorowską


W ciepłe letnie miesiące amatorzy sportu z zapałem śledzą kalendarz maratonów i innych długodystansowych biegów. W analizowanym przez IMM III kwartale 2015 roku tradycyjnie już największy polski ubezpieczyciel włączył się w krzewienie aktywności fizycznej wśród Polaków. Najpopularniejszy 37 Maraton Warszawski oprócz emocji sportowych i wielu nowych inicjatyw, takich jak RunBlogFest (czyli spotkanie blogujących biegaczy) wzbudził również narzekania na chaos komunikacyjny związany z tym wydarzeniem. Na lokalnych forach często pojawiały się komentarze dotyczące utrudnień w poruszaniu się po Warszawie. „Wielkie podziękowania dla organizatorów i władz miasta za skuteczny chaos i bajzel komunikacyjny po obu stronach Wisły. Państwu dziękujemy.”

fot. mathom - Fotolia.com

PZU, PKO BP oraz Grupa mBank reklamowały się najczęściej

Ta trójka łącznie wygenerowała ponad 50 proc. (170 mln zł) wartości ekwiwalentu reklamowego z pierwszej dziesiątki.


Sympatię internautów zdobyła natomiast kolejna odsłona akcji #stopwariatom. Wolontariusze PZU wspólnie z policją rozdawali kierowcom niebieskie serduszka mające przypominać im o bezpieczeństwie pieszych. Poza walorami edukacyjnymi internauci docenili również piosenkę, która zagościła w reklamie akcji. „Piosenka z reklamy pzu tej z „kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym” sprawia ze chce mi się płakać ale ją kocham #MTVHottest Justin Bieber”

Na początku sierpnia Radio Zet podało, że Anna Komorowska od dwóch tygodni zasiada w Radzie Fundacji PZU. Do Rady trafił też między innymi dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego Jan Ołdakowski i redaktor naczelny tygodnika „Polityka” Jerzy Baczyński. Jednak to żona byłego Prezydenta RP wzbudziła największe zainteresowanie internautów. Na portalach społecznościowych pojawiły się liczne wpisy odnoszące się do tej sytuacji, a często też nawiązujące do wcześniejszych deklaracji Bronisława Komorowskiego.

BZ WBK – lider bankowości wyzwala potencjał społeczny


W lipcu w mediach pojawiła się informacja, że Bank Zachodni WBK w najnowszej analizie bankowości mobilnej zajął pierwsze miejsce w Polsce i drugie w Europie. Forrester Research, międzynarodowa firma badawczo-doradcza, opisuje Bank Zachodni WBK S.A. jako jeden z dwóch Europejskich banków oferujących szeroki zakres funkcji transakcyjnych, ciekawe oferty w kanale mobilnym, łatwiejsze wprowadzenie do punktów kontaktu, oraz promowanie dodatkowych usług. Aplikacja Banku Zachodniego WBK znalazła się również wśród najpopularniejszych mobilnych aplikacji finansowych. Informacje te zmobilizowały internautów do przemyśleń na temat możliwości skorzystania z usług tego banku.

Fundacja Banku Zachodniego WBK ruszyła z 2 edycją konkursu „Tu mieszkam, tu zmieniam”. Program, organizowany we współpracy z Bankiem, daje szansę lokalnym fundacjom, stowarzyszeniom oraz społecznikom na otrzymanie jednego z 300 grantów, którymi będą wsparte najciekawsze projekty lokalne. Zmobilizowane społeczności lokalne skrzykiwały się na mediach społecznościowych i proponowały ciekawe inicjatywy. Przedszkola, towarzystwa kultury i inne podmioty rywalizowały zacięcie o przyznanie grantu. „Cuda się zdarzają!!! GTK otrzymało grant na realizację projektu w ramach akcji BZWBK „Tu mieszkam tu zmieniam”. Jest super – mamy pieniądze na cykl warsztatów fotograficznych od jesieni do wiosny, na wystawę i folder. Proszę Was kochani głosujcie na projekt przez internet, bo można ugrać jeszcze więcej.”

fot. mat. prasowe

Branża finansowa Q3 AVE vs liczba publikacji w mediach

W III kwartale ukazało się ponad 202 tysiące wzmianek o łącznej wartości AVE ponad 710 mln złotych.


Frankowicze na start


Letnie miesiące nie oznaczały wakacji dla osób zaangażowanych w działalność w sprawie kredytów we frankach i ustawodawstwa w tym zakresie. W lipcu posłowie PO złożyli do Sejmu projekt ustawy, umożliwiający przewalutowanie kredytów we frankach. W wojnę medialną włączyły się również same banki. Commerzbank podał w komunikacie, że wprowadzenie ustawy w życie naruszy umowę Polski i Niemiec w sprawie popierania i wzajemnej ochrony inwestycji. Wzbudziło to komentarze internautów. „Obecna histeria zagranicznych banków (prawie ¾ rynku!) doskonale pokazuje jak bardzo były bezkarne i wszechstronne w ostatnich latach oraz gdzie mają swoich polskich klientów.”

fot. mat. prasowe

Sprawa frankowiczów

Wzmianki dotyczące sytuacji frankowiczów najczęściej miały wydźwięk neutralny.


Mieszkanie czy zdrowie?


Wzrasta popularność ubezpieczeń medycznych. W pierwszej połowie tego roku na prywatne ubezpieczenia zdrowotne wydaliśmy aż 237 mln zł, to o 23 proc. więcej niż rok wcześniej, jak wynika z danych opublikowanych przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU). Czy tradycyjne ubezpieczenia nieruchomości są w odwrocie? IMM zbadał jak rozkłada się popularność tych usług finansowych. Ze wszystkich zmonitorowanych publikacji na temat ubezpieczycieli (41 tys. publikacji), ok. 5,6 tys. dotyczyło ubezpieczeń na dom i zdrowie, przy czym w zestawieniu ich ze sobą prowadzą nieco wyższą liczbą wzmianek ubezpieczenia na dom (54%).

fot. mat. prasowe

Branża finansowa Q3 Dom vs zdrowie

Ubezpieczeniom domu udało się zebrać odrobinę większą ilość publikacji niż ubezpieczeniom zdrowotnym


W III kwartale 2015 najpopularniejszymi mediami, które zamieszczały informacje na temat branży finansowej były Facebook i Twitter, następna w kolejności była strona komentarze.onet.pl.

Magda Zapaśnik, Ekspert w Dziale Analiz i Przekazów Mediowych,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: