Polacy i aplikacje pogodowe
2015-12-08 00:55
Jak Polacy korzystają z aplikacji pogodowych? © georgejmclittle - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bezpieczna zima z PZU
Co badano?
Wielu producentów urządzeń mobilnych decyduje się na dodanie do nich nie aplikacji, a widgetów pogodowych. Niektórzy z nich fabrycznie umieszczają w telefonach czy tabletach aplikacje preinstalowane. Badanie Mobience objęło swoim zasięgiem dane dotyczące aplikacji instalowanych,a więc takich, o których zainstalowaniu decyduje sam użytkownik urządzenia mobilnego. W analizie pod uwagę wzięto jedynie te aplikacje, które zostały faktycznie uruchomione i wywołane na pierwszy ekran. Pominięte natomiast zostały wigdety pogodowe i wyświetlania informacji o pogodzie przez launchery, nakładki, które umożliwiają zmianę wyglądu i funkcjonalności interfejsu użytkownika.
Lato vs jesień
Zasięg aplikacji pogodowych różni się w zależności od pory roku. I tak np. w lipcu wyniósł on 13%, natomiast we wrześniu - 9%. Rozbieżność ta może wynikać z kilku czynników. Pierwszym z nich jest okres wakacji i urlopów, w trakcie których duże znaczenie ma pogoda. Drugim czynnikiem może być charakterystyka danej pory roku. O ile w lecie pogoda bywa nieprzewidywalna – od upału, po burze, o tyle jesienią jest stała – pochmurna i deszczowa.
Prognoza poranna czy wieczorna?
Jak wynika z badania Mobience, Polacy równie często sprawdzają pogodę rano, co wieczorem i nie ma na tym polu żadnych skoków w statystykach. Jedyne różnice można zauważyć w okresie letnim, kiedy zasięg aplikacji pogodowych między godziną 7 a 10 rano wynosił 5,73%, a między godziną 20 a 24 – 6,88%. Zapewne wiąże się to z wieczornym planowaniem wakacyjnego wypoczynku kolejnego dnia lub dostosowywania garderoby np. do pracy. Nie zaobserwowano także, aby o jakiejś konkretnej porze regularnie wzrastało korzystanie z aplikacji pogodowych.
Co ciekawe, zarówno w lipcu jak i wrześniu, z aplikacji pogodowych korzystano najczęściej nie w weekendy, ale w robocze dni tygodnia.
Najpopularniejsze aplikacje pogodowe
Najczęściej wywoływaną aplikacją pogodową we wrześniu była AccuWeather. Jeśli jednak wziąć pod uwagę czas korzystania z poszczególnych apek, pierwsze miejsce zajmuje Weather Live (4 minuty i 45 sekund, AccuWeather 10 sekund). Różnica wynika ze specyfiki samych aplikacji: pierwsza służy do szybkiego sprawdzenia najważniejszych parametrów pogodowych, natomiast druga umożliwia podgląd frontów pogodowych na żywo.
Przy porównaniu tego rankingu z okresem letnim, dane są podobne. Najpopularniejszą aplikacją w lipcu była AccuWeater, ale spędzano w niej więcej czasu, niż w październiku, bo minutę i 9 sekund. Najdłużej znów korzystano z Weather Live - 3 minuty i 15 sekund.
fot. mat. prasowe
Aplikacje pogodowe
Podsumowanie
Lato nieznacznie sprzyja korzystaniu z instalowanych pogodowych aplikacji mobilnych, niż inne pory roku, a wiąże się to zapewne z planowaniem wakacyjnego odpoczynku. Jednak producenci urządzeń mobilnych oferują swoim użytkownikom możliwość sprawdzenia prognozy bez konieczności wywoływania dedykowanych aplikacji, wyposażając telefony i tablety w widgety. Tym samym skutecznie pomniejszają grono odbiorców kampanii marketingowych, kierowanych na urządzenia mobilne, co pokazują np. zasięgi aplikacji pogodowych z lipca i września. Dobrze jest zatem dobrać takie narzędzia i formy reklamy, by móc cieszyć się z jej efektywności.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)