Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki
2015-12-08 13:37
![Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki [© petunyia - Fotolia.com] Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/prezenty-swiateczne/Swiateczne-zakupy-przez-Internet-Polacy-na-czele-stawki-167604-200x133crop.jpg)
Świąteczne zakupy przez Internet © petunyia - Fotolia.com
Przeczytaj także: W e-sklepie na prezenty świąteczne wydajemy 190 zł
Zrealizowane przez Deloitte badanie objęło swoim zasięgiem respondentów reprezentujących 14 krajów. Jego autorzy pytali m.in. o wagę internetowych zakupów w tegorocznym świątecznym koszyku. Jego wyniki wskazują, że jednymi z liderów wśród e-kupujących są Polacy.„Okazuje się, że w Polsce aż 40 proc. zakupów świątecznych nabędziemy za pośrednictwem Internetu. Lepsze wyniki odnotowano tylko w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wskaźniki te wyniosły odpowiednio 48 proc. i 46 proc. Na drugim końcu stawki znalazła się, m.in.: Bułgaria, Belgia, Rosja czy Słowenia. Średnia dla wszystkich badanych europejskich krajów wynosi 37 proc.” – mówi Magdalena Jończak, Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte.
W Internecie szukamy pomysłów na prezenty, ale także porównujemy ich ceny i kupujemy je. Wpływ kanałów cyfrowych na sprzedaż w tych tradycyjnych rośnie z roku na rok. Jak wynika z raportu Deloitte Digital „Navigating the New Digital Divide”, do końca 2015 roku, nawet 64 proc. obrotów generowanych przez tradycyjne sklepy w USA (czyli 2,2 biliona dolarów) będzie pochodziło od klientów korzystających przy robieniu zakupów z najnowszych rozwiązań technologicznych i cyfrowych źródeł wiedzy.
fot. petunyia - Fotolia.com
Świąteczne zakupy przez Internet
Polacy są na 3. miejscu w Europie pod względem zakupów świątecznych przez Internet.
“Współcześni konsumenci, wchodząc do sklepu są myśliwymi, nie zbieraczami - 8 na 10 z nich jest po interakcjach z marką lub produktami przed przybyciem do sklepu i wie co zamierza kupić. Przychodzą po z góry upatrzone rzeczy, o których zdobyli już wcześniej informacje na portalach czy w mediach społecznościowych. Oczekują, że sklep w łatwy i intuicyjny sposób umożliwi im zakupy online” – mówi Justyna Skorupska, lider e-commerce w Deloitte Digital.
Jeżeli chodzi o szukanie upominków, to sieć służy nam przede wszystkim pomocą w przypadku sprzętu elektronicznego (53 proc.) oraz gier wideo (53 proc.). Z kolei w tradycyjnych sklepach wciąż szukamy inspiracji jeżeli chodzi o jedzenie i picie (45 proc.). Podobnie jest z porównywaniem cen: sześciu na dziesięciu ankietowanych w Internecie porównuje ceny sprzętu elektronicznego. Z kolei połowa nas ceny artykułów spożywczych woli sprawdzić w sklepach. A gdzie kupujemy? Połowa respondentów, kupując sprzęt elektroniczny, gry wideo oraz filmy, wybiera sklepy internetowe. Z kolei do sklepów tradycyjnych wybiera się 76 proc. respondentów kupujących jedzenie i 66 proc. produkty kosmetyczne i zdrowotne.
![Ponad połowa Polaków wyda na świąteczne zakupy powyżej 500 zł [© Freepik] Ponad połowa Polaków wyda na świąteczne zakupy powyżej 500 zł](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Boze-Narodzenie/Ponad-polowa-Polakow-wyda-na-swiateczne-zakupy-powyzej-500-zl-263903-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)