W mediach społecznościowych najważniejsza jest strategia
2015-12-08 12:53
social media marketing © shutterstock
Przeczytaj także: 5 błędów, które mogą pogrążyć twój artykuł natywny
Fakty są takie, że w Polsce mamy 13 milionów aktywnych kont w mediach społecznościowych, czyli zanotowaliśmy 8% wzrostu od stycznia 2014 – to dane, które możemy znaleźć w raporcie in 2015 przygotowanym przez We Are Social. Dalej czytamy w raporcie, że przeciętny użytkownik internetu spędza w mediach społecznościowych 2 godziny i 5 minut dziennie, co daje nam 19. miejsce na świecie! Ze wspomnianych 13 milionów aż 9,2 miliona do przeglądania treści w mediach społecznościowych używa urządzeń mobilnych, co też jest bardzo ważną informacją dla marketerów, którzy muszą przygotowywać treści reklamowe wygodnie wyświetlane na ekranach smartfonów, a nie tylko komputerów i tabletów.Kompletna strategia w mediach społecznościowych powinna składać się z następujących kroków:
-
Analiza
Sprawdzamy mocne i słabe strony marki oraz analizujemy, w jakich obszarach internetu, szczególnie mediów społecznościowych, firma jest obecna i jak ta obecność się objawia. Poznajemy słabe i mocne strony przedsiębiorstwa. -
Cele
Wyznaczamy cele biznesowe oraz komunikacyjne, które będziemy mogli zmierzyć w ciągu tygodnia, miesiąca, roku. -
Do kogo mówimy?
Targetujemy odbiorców naszego komunikatu. Tu social media są wyjątkowo wdzięcznym narzędziem, bo choćby na Facebooku jasno możemy określić, do jakiej grupy odbiorców chcemy kierować nasze treści. -
Jak mówimy?
Z pytaniem: „do kogo?” ściśle wiąże się pytanie: „jak mówimy?”. Tu chodzi przede wszystkim o język, którego będziemy używać w komunikacji z odbiorcami. Musi on łączyć dwie rzeczy: pasować do grupy docelowej oraz reklamować nasz produkt. -
Co mówimy?
Ten punkt jest bardzo ważny, bo natłok informacji w internecie jest tak wielki, że ludzie mają tylko chwilę na choćby rzucenie okiem na naszą treść, dlatego powinna ona być jak najbardziej wartościowa i atrakcyjna dla odbiorców. -
Główna myśl
Treści publikowane na wszystkich profilach mediów społecznościowych naszej marki powinny być spięte wspólną myślą. Nie chodzi o to, że w każdym poście należy przekazywać to samo, ale o to, że każdy post może być z nią identyfikowany. -
Proporcje
Czyli zdecydujmy, które kanały social media będą dla nas najlepsze, a które sobie odpuścić lub ograniczyć na nich działanie. -
Wyniki
Wdrażanie przemyślanej strategii i obserwowanie wyników, jakie przynosi, to nie koniec planowania, a tak naprawdę jego początek, bo mamy dane, jak użytkownicy reagują na nasze wpisy, więc musimy na te dane sprawnie reagować i wymyślić, co zrobić, żeby angażować coraz więcej osób, a tym samym poszerzać obecność marki w sieci.
Social media marketing – system naczyń połączonych
Planując działania marketingowe w sieci, dobrze skorzystać z pomocy sprawdzonej agencji, dla której nie ma tajemnic – takiej jak np. Newcast. Pracownicy agencji przeanalizują, czego potrzebuje nasza marka i jak dotrzeć do nowych klientów oraz zażegnają pojawiające się czasem kryzysy w mediach społecznościowych.
Artykuł przygotowany przy współpracy z firmą Newcast
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)