eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetW mediach społecznościowych najważniejsza jest strategia

W mediach społecznościowych najważniejsza jest strategia

2015-12-08 12:53

W mediach społecznościowych najważniejsza jest strategia

social media marketing © shutterstock

Marketing w mediach społecznościowych to bułka z masłem? Niekoniecznie! A nawet z całą pewnością tak nie jest! Choć publikowanie treści na Facebooku, Instagramie, Snapchacie itd. jest dziecinnie proste, to już budowanie trwałego zaangażowania użytkowników tych platform i dobrego wizerunku firmy wymaga przemyślanej strategii.

Przeczytaj także: 5 błędów, które mogą pogrążyć twój artykuł natywny

Fakty są takie, że w Polsce mamy 13 milionów aktywnych kont w mediach społecznościowych, czyli zanotowaliśmy 8% wzrostu od stycznia 2014 – to dane, które możemy znaleźć w raporcie in 2015 przygotowanym przez We Are Social. Dalej czytamy w raporcie, że przeciętny użytkownik internetu spędza w mediach społecznościowych 2 godziny i 5 minut dziennie, co daje nam 19. miejsce na świecie! Ze wspomnianych 13 milionów aż 9,2 miliona do przeglądania treści w mediach społecznościowych używa urządzeń mobilnych, co też jest bardzo ważną informacją dla marketerów, którzy muszą przygotowywać treści reklamowe wygodnie wyświetlane na ekranach smartfonów, a nie tylko komputerów i tabletów.

Kompletna strategia w mediach społecznościowych powinna składać się z następujących kroków:


  1. Analiza
    Sprawdzamy mocne i słabe strony marki oraz analizujemy, w jakich obszarach internetu, szczególnie mediów społecznościowych, firma jest obecna i jak ta obecność się objawia. Poznajemy słabe i mocne strony przedsiębiorstwa.
  2. Cele
    Wyznaczamy cele biznesowe oraz komunikacyjne, które będziemy mogli zmierzyć w ciągu tygodnia, miesiąca, roku.
  3. Do kogo mówimy?
    Targetujemy odbiorców naszego komunikatu. Tu social media są wyjątkowo wdzięcznym narzędziem, bo choćby na Facebooku jasno możemy określić, do jakiej grupy odbiorców chcemy kierować nasze treści.
  4. Jak mówimy?
    Z pytaniem: „do kogo?” ściśle wiąże się pytanie: „jak mówimy?”. Tu chodzi przede wszystkim o język, którego będziemy używać w komunikacji z odbiorcami. Musi on łączyć dwie rzeczy: pasować do grupy docelowej oraz reklamować nasz produkt.
  5. Co mówimy?
    Ten punkt jest bardzo ważny, bo natłok informacji w internecie jest tak wielki, że ludzie mają tylko chwilę na choćby rzucenie okiem na naszą treść, dlatego powinna ona być jak najbardziej wartościowa i atrakcyjna dla odbiorców.
  6. Główna myśl
    Treści publikowane na wszystkich profilach mediów społecznościowych naszej marki powinny być spięte wspólną myślą. Nie chodzi o to, że w każdym poście należy przekazywać to samo, ale o to, że każdy post może być z nią identyfikowany.
  7. Proporcje
    Czyli zdecydujmy, które kanały social media będą dla nas najlepsze, a które sobie odpuścić lub ograniczyć na nich działanie.
  8. Wyniki
    Wdrażanie przemyślanej strategii i obserwowanie wyników, jakie przynosi, to nie koniec planowania, a tak naprawdę jego początek, bo mamy dane, jak użytkownicy reagują na nasze wpisy, więc musimy na te dane sprawnie reagować i wymyślić, co zrobić, żeby angażować coraz więcej osób, a tym samym poszerzać obecność marki w sieci.

Social media marketing – system naczyń połączonych


Planując działania marketingowe w sieci, dobrze skorzystać z pomocy sprawdzonej agencji, dla której nie ma tajemnic – takiej jak np. Newcast. Pracownicy agencji przeanalizują, czego potrzebuje nasza marka i jak dotrzeć do nowych klientów oraz zażegnają pojawiające się czasem kryzysy w mediach społecznościowych.

Artykuł przygotowany przy współpracy z firmą Newcast

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: