eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeAutomatyzacja w outsourcingu. Dlaczego boimy się robotów?

Automatyzacja w outsourcingu. Dlaczego boimy się robotów?

2015-12-11 08:59

Automatyzacja w outsourcingu. Dlaczego boimy się robotów?

Dlaczego boimy się robotów? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Pewien znany astrofizyk powiedział: „nie powinniśmy się bać robotów, ale kapitalizmu”. Dlaczego? Ponieważ jeżeli wykorzystamy roboty do tworzenia, przyniosą one wymierne efekty dla ludzkości.

Przeczytaj także: Polski sektor BPO liderem regionu

W ostatnim czasie mam przyjemność uczestniczyć w wielu wydarzeniach branżowych i wsłuchiwać się w potrzeby branży outsourcingu jak również jej Klientów i Dostawców. Nasuwa się kilka pytań – co dalej z branżą? W jaki sposób radzić sobie z brakami kompetencji w organizacji? Jak współpracować z Uczelniami Wyższymi?

Artykuł poruszy następujące kwestie:
  • Dlaczego automatyzacja procesów jest koniecznością w dzisiejszej rzeczywistości VUCA
  • W którą stronę zmierza outsourcing
  • Dlaczego organizacje uczące się są przyszłością
  • Jak wykorzystać system ERP dla swoich celów biznesowych

It’s VUCA world…


W latach 90 tych ubiegłego stulecia w amerykańskich słownikach wojskowych zagościł akronim VUCA, który oznacza:

fot. mat. prasowe

Rys. 1. Akronim VUCA

W latach 90 tych ubiegłego stulecia w amerykańskich słownikach wojskowych zagościł akronim VUCA.


W dzisiejszej dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości automatyzacja procesów często kojarzona jest z maksymalizacją efektów, optymalizacją lub harmonizacją czyli w krótkiej perspektywie = cięciu kosztów.

W długiej perspektywie samo usprawnienie czy zarządzanie zmianą to jednak za mało i warto przytoczyć co kryje się za każdą z liter akronimu VUCA z perspektywy organizacji.
  • V – reakcja na zmiany, środowisko uczące się
  • U – przewidywanie, planowanie i zarządzanie ryzykiem
  • C – zarządzanie kryzysowe w skomplikowanym otoczeniu biznesowym
  • A – czytelne, niezawodne i automatyczne systemy wykluczające i/lub identyfikujące błędy

QUO VADIS OUTSOURCING…?


Pytanie, które zadaje sobie wielu z nas. Kiedy wreszcie skończy się wzrost lub co gorsza nastąpi odpływ
nowoczesnych centrów świadczących usługi dla biznesu z Polski? Oraz pytanie, które wielu stawia… Czy jest sens dalej inwestować w outsourcing?

Abstrahując od sensu istnienia branży należy przyznać jedno – biznes nie stoi w miejscu. Stąd też podróż outsourcingu od pierwszych centrów świadczących nowoczesne usługi dla biznesu z lat 90-tych ubiegłego wieku założonych w Polsce do dzisiejszych prawie 160 tys. zatrudnionych w sektorze wymagała ciągłych zmian.

Co więc jest przyszłością? Procesy powtarzalne będą ulegać w coraz większym stopniu automatyzacji – wymuszą to rosnące koszty pracy i brak alternatywnych lokalizacji dla biznesu.

Zdaniem wielu to KPO (Knowledge Process Outsourcing) jest przyszłością – wyższym stopniem wtajemniczenia procesowego, przejścia z modelu Klient-Dostawca na Business Partnering, przeniesienie funkcji zarezerwowanych jedynie „dla biznesu Klienta” w inne lokalizacje.

fot. mat. prasowe

Rys. 2. Główne elementy Knowledge Process Outsourcing

Wyższym stopniem wtajemniczenia procesowego, przejścia z modelu Klient-Dostawca na Business Partnering, przeniesienie funkcji zarezerwowanych jedynie „dla biznesu Klienta” w inne lokalizacje.


Skoro droga wiedzie do KPO (na marginesie wiele z międzynarodowych organizacji już posiada KPO pod inną nazwą np. CoE – Center of Excellence) to warto zastanowić się nad tym skąd brać odpowiednich ludzi aby spełnić wymagania Klienta.

 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: