eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaRobert Lewandowski królem social media

Robert Lewandowski królem social media

2015-12-14 11:56

Robert Lewandowski królem social media

Robert Lewandowski królem social media © BillionPhotos.com - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, jak kształtowało się medialne zainteresowanie Robertem Lewandowskim w listopadzie bieżącego roku. Nie ulega wątpliwości, że piłkarz wciąż wzbudza wiele emocji – w analizowanym miesiącu na jego temat pojawiło się 323,3 tys. materiałów, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 56 mln zł.

Przeczytaj także: Robert Lewandowski rządzi w mediach

Listopad zdecydowanie należał do RL9. W mediach tradycyjnych – w prasie, RTV i na portalach internetowych opublikowano 8,4 tys. informacji na jego temat – stanowiło to zaledwie 2,7 proc. ogólnego przekazu. Wśród tego typu źródeł najwięcej materiałów pochodziło z internetu (76 proc.), a następnie z prasy (12 proc.), radia (7 proc.) i telewizji (5 proc.).

O Lewandowskim najczęściej wspominały gazety: „Przegląd Sportowy”, „Sport” i „Express Ilustrowany”. W przypadku portali największą aktywnością w stosunku do RL9 wykazali się dziennikarze z redakcji Sport.se.pl, Sportowefakty.wp.pl oraz Eurosport.onet.pl. W telewizji dominowały kanały TVP Info, Polsat News i Superstacja, a wśród rozgłośni radiowych – RMF FM, Radio TOK FM i Polskie Radio Program 3.

Fani Lewandowskiego najczęściej mogli zetknąć się z informacją o sportowcu 16 listopada. Tego dnia opublikowano 1,1 tys. tekstów w prasie, RTV i na portalach internetowych. Materiały dotyczyły głównie spektakularnych doniesień na temat najbliższego okresu transferowego piłkarzy. Do mediów wyciekła informacja, że Lewym interesuje się Real Madryt. Specjaliści szacowali, że za polskiego napastnika hiszpański klub musiałby zapłacić 70 mln euro.

Drugi skok aktywności przypadł na 25 listopada i dotyczył nominacji Lewandowskiego do najlepszej jedenastki 2015 roku w Europie. Wśród kandydatów pojawił się jeszcze jeden polski zawodnik – Grzegorz Krychowiak.

Ekwiwalent reklamowy materiałów nawiązujących do sportowca osiągnął wartość 56 mln złotych, a publikacje wygenerowały dotarcie na poziomie 6,9 mld kontaktów. Z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że informacje o Lewandowskim ukazywały się zdecydowanie częściej w mediach ogólnopolskich (64 proc.).

Lewandowski w mediach społecznościowych


Internauci śledzą i chętnie komentują kolejne sukcesy Lewego w mediach społecznościowych. W listopadzie na jego temat opublikowano aż 314,8 tys. wpisów i komentarzy. Duże zainteresowanie sportowcem widać także po wynikach wyszukiwania w Google. Jednak nie zawsze pokrywało się ono ze wzmożonym zaciekawieniem użytkowników social media. Przykładowo internauci najczęściej wpisywali nazwisko piłkarza w okienko wyszukiwania 13 grudnia, natomiast tego dnia wzmianek w mediach społecznościowych jest stosunkowo niewiele.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego w poszczególnych mediach w listopadzie 2015 r.

Zdecydowanie najwięcej materiałów na temat Roberta Lewandowskiego pojawiło się w internecie


fot. mat. prasowe

Liczba i dotarcie publikacji na temat Roberta Lewandowskiego w listopadzie 2015 r.

Najwięcej informacji na temat piłkarza pojawiło się 16 listopada


fot. mat. prasowe

Wyszukiwania w Google w porównaniu z sumą publikacji w mediach

Internauci szczególnie chętnie wpisywali nazwisko polskiego piłkarza w wyszukiwarkę Google 13 listopada


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: