Usługi dla biznesu chcą nowoczesnych biur
2015-12-28 10:58
Sektor usług dla biznesu potrzebuje nowoczesnych biur © arsdigital - Fotolia.com
Przeczytaj także: Usługi dla biznesu - motor napędowy rynku biurowego mniejszych miast
Wysoką dynamikę zatrudnienia w centrach BPO/SSC potwierdza Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland.„Firmy z tego sektora bez dwóch zdań cechuje dynamiczny wzrost zatrudnienia. Jak pokazują to statystyki ABSL, od 2013 r. liczba osób pracujących w centrach outsourcingowych w Polsce podniosła się o niemal 1/3, a większość tych firm nie planuje rezygnować z dalszego rozszerzania swoich kadr. Sektor się rozwija, a wraz z tym wzrasta zapotrzebowanie na powierzchnię biurową. Firmy outsourcingowe już teraz są główną siłą napędową popytu na powierzchnie biurowe na rynkach regionalnych. Szacunki wskazują, że tylko w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. były one odpowiedzialne za około połowę popytu w miastach poza Warszawą”.
Najnowszy raport Skanska, JLL i ABSL dowodzi, że centra BPO/SSC już wkrótce będą zgłaszać zapotrzebowanie na nowe biura w dotychczasowych lub nowych lokalizacjach (w tym samym mieście lub poza nim). Będzie to efekt zarówno pozyskiwania nowych projektów, jak i dynamicznego wzrostu zatrudnienia.
Anna Bartoszewicz-Wnuk, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL, komentuje:
„Jak wynika z raportu Skanska i JLL, ponad 70% zagranicznych firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu planuje powiększenie zajmowanej powierzchni biurowej w ciągu dwóch lat. Co więcej, 41% firm z sektora BPO/SSC planuje przeprowadzkę do nowego biura na przestrzeni kolejnych trzech lat. Na tę decyzję ma wpływ kilka czynników, takich jak brak możliwości ekspansji w ramach obecnego obiektu, chęć zmiany lokalizacji na lepszą czy standardu na wyższy. Ważna jest również możliwość dopasowania biura do konkretnych potrzeb firmy oraz zmieniającego się środowiska pracy i specyfiki zadań wykonywanych przez zespół”.
Wszystkie te działania sprzyjają zwiększeniu atrakcyjności firmy dla potencjalnego pracownika.
„Menedżerowie reprezentujący sektor BPO/SSC postrzegają biuro jako potencjalne narzędzie w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej w procesie rekrutacji. 87% respondentów jest zdania, że nowoczesna przestrzeń zaprojektowana tak, aby sprzyjała efektywności pracy, może przekonać pracownika o wyborze pracodawcy, który takie biuro oferuje”, wyjaśnia Anna Młyniec, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych i Reprezentacji Najemcy w JLL.
fot. mat. prasowe
Kluczowe aspekty brane pod uwagę przy wyborze nowego biura
Najważniejsze - lokalizacja, komunikacja i koszty
Pracodawcy przykładają szczególną uwagę do lokalizacji biura, dostępności komunikacji publicznej, kosztów najmu i wysokiego standardu technicznego budynku. Lokalizacja może, ale nie musi być centralna, jako że liczy się dobry i sprawny dojazd.
fot. mat. prasowe
Usługi i udogodnienia w biurowcu uważane za niezbędne
„Menedżerowie z centrów usług, podobnie jak pracownicy, na pytanie o udogodnienia, które powinny znajdować się w budynku, na pierwszym miejscu wymienili stojaki dla rowerów, a następnie restaurację i prysznice z szatniami”, dodaje Anna Bartoszewicz-Wnuk.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)