"Gwiezdne Wojny" podbijają media
2015-12-21 13:08
Promocja filmu „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy” w Japonii © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Twitter, Facebook i YouTube II 2015
Na premierę kontynuacji gwiezdnej sagi fani czekali od lat. Światowa premiera miała miejsce 15 grudnia w 3 kinach w Los Angeles – i już tego dnia Twitter aż kipiał od ocen. Jednak w znacznej części globu – w tym także w Polsce – film można obejrzeć od piątku 18 grudnia. Filmoznawcy prześcigali się odnośnie miejsca, które zajmie dzieło w rankingu pod względem widowni zgromadzonej w kinach w weekend otwarcia. Wielu stawiało też tezę, że film pobije rekord sprzedaży. W Wielkiej Brytanii już się udało - w przedsprzedaży rozeszło się aż 500 tys. biletów na pierwszy weekend wyświetlania.W Polsce film cieszył się dużym zainteresowaniem mediów jeszcze przed premierą. Na jego temat opublikowano 46,6 tys. materiałów w dniach 16 listopada – 15 grudnia, z czego 12,7 tys. w mediach tradycyjnych – prasie, internecie i na portalach internetowych, oraz 33,5 tys. w social media.
Z analizy mediów tradycyjnych wynika, że najwięcej publikacji ukazało się w internecie (93 proc.), a następnie w prasie (4 proc.). Radio i telewizja informowały o filmie w równym stopniu (po 2 proc. przekazu).
W sieci najwięcej uwagi najnowszej części „Star Wars” poświęciły strony Naekranie.pl (170 materiałów), Gwiezdne-wojny.pl (122), i Tvn24bis.pl. Temat był szeroko omawiany na antenie TVN24 BiŚ (73), TVN24 (29) i TVP Info (25) oraz w tytułach „Gazeta Wyborcza” (50), „Metrocafe.pl” (18) i „Gazeta Wyborcza – Warszawa” (14). Natomiast w radiu dominowały Polskie Radio Program 4 (29), RMF FM (23) oraz Polskie Radio Program 3 (16).
68 proc. materiałów pochodziło ze źródeł o zasięgu regionalnym. Zaledwie 32 proc. to media ogólnopolskie. Wszystkie publikacje wygenerowały dotarcie na poziomie 3,1 mld kontaktów z odbiorcami, a ich ekwiwalent wyniósł 41,5 mln złotych.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji 16.11. - 15.12. 2015 r.
Ogromny skok popularności dzieła zapoczątkowanego przez George'a Lucasa miał miejsce 8 grudnia – wzrost z dnia na dzień o 1,3 tys. publikacji. Dotyczył on m.in. premiery kolejnego, krótkiego spotu telewizyjnego, prezentującego kilka nowych scen z filmu. Od 12 grudnia analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaobserwowali stały wzrost popularności.
fot. mat. prasowe
Rozkład w czasie publikacji na temat premiery filmu – internet, prasa, RTV
Internauci szczególnie aktywni byli na Twitterze. Łącznie na tym portalu opublikowali 2,3 tys. tweetów w analizowanym okresie. Użytkownicy najczęściej mogli się spotkać z doniesieniami na temat filmu 2-3 grudnia oraz 15. dnia miesiąca. Wówczas materiały osiągnęły największe dotarcie.
Wg liczby tweetów liderem zestawienia został profil @cytatyzanimacji (55 wzmianek), @radiobunt (34) oraz @DarthLexus (33). W TOP 5 znalazły się także @kinoballada (30) i @1001ptsPL (23).
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)