Rząd Beaty Szydło na Facebooku, czyli co mówią w social media
2015-12-22 15:17
Przeczytaj także: Witold Waszczykowski negatywnym bohaterem w social media
Najbardziej medialny doradca?
Na drugim miejscu w rankingu popularności nazwisk w social media jest minister obrony narodowej Antoni Macierewicz. Jego działalność komentowano w serwisach społecznościowych ponad 30 tysięcy razy.
Najwięcej komentarzy, w których pojawiło się nazwisko ministra, opublikowano 24 listopada. Wtedy też media doniosły o objęciu przez 20-letniego Edmunda Jannigera funkcji doradcy Ministra Obrony Narodowej. Drugi szczytowy moment dyskusji o szefie MON to 9-10 grudnia, kiedy ogłoszono, że Janniger został odwołany ze stanowiska. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, falę komentarzy można było zaobserwować również 5 grudnia. Tego dnia w serwisie Wykop.pl pojawił się link do artykułu na temat trwających w MON prac nad zapewnieniem Polsce dostępu do broni jądrowej.
Wśród komentarzy nacechowanych emocjonalnie, aż 63% zawierało słowa poparcia dla prac ministra.
Na łamach prasy - w ciągu 30 dni od zaprzysiężenia rządu - nazwisko Antoniego Macierewicza pojawiło się 886 razy. O ministrze obrony najczęściej pisała „Gazeta Wyborcza”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Rzeczpospolita”, „wSieci” oraz „Gazeta Polska”. Najwięcej pozytywnych publikacji zamieściła „Gazeta Polska” (m.in. obszerny materiał „Alfabet Antoniego Macierewicza”), a najwięcej krytycznych – „Gazeta Wyborcza”. Wśród wszystkich publikacji, których autorzy poddawali szefa MON ocenie, pozytywny wydźwięk miało 59% materiałów. Pozostałe teksty były krytyczne.
Między teatrem a TV
O szefie resortu kultury Piotrze Glińskim internauci wspominali blisko 30 tysięcy razy.
Nazwisko ministra w komentarzach internautów najczęściej pojawiało się w dniach 21-23 listopada. Było to blisko 15 tysięcy wzmianek, czyli połowa wszystkich publikacji z całego miesiąca. Ma to związek ze sprawą Teatru Polskiego we Wrocławiu i premierą sztuki „Śmierć i dziewczyna” , a także z wywiadem, jakiego Gliński udzielił w telewizji TVP Info. W trakcie programu publicystycznego doszło do spięcia między ministrem a prowadzącą dziennikarką Karoliną Lewicką, co z kolei wywołało natychmiastową reakcję Polaków w postaci mocno spolaryzowanych komentarzy w mediach społecznościowych.
Z monitoringu komentarzy wynika, że działania szefa resortu kultury zyskały uznanie w oczach 60% internautów wypowiadających się na jego temat w sposób inny niż neutralny. Pozostałe opinie są krytyczne.
Prasa wspominała o Piotrze Glińskim 238 razy, głównie w publikacjach neutralnych. Nazwisko ministra najczęściej pojawiało się w „Gazecie Wyborczej”, „Polityce”, „Polska Dzienniku Łódzkim”, „Faktach i Mitach” (najwięcej krytycznych publikacji) oraz „wSieci” (najwięcej pozytywnych).
Trybunał i sprawiedliwość
Kolejny w rankingu Zbigniew Ziobro kierujący pracami Ministerstwa Sprawiedliwości pojawiał się w dyskusjach Polaków blisko 12 tysięcy razy.
Na początku grudnia głównym motorem dyskusji była zapowiedź złożenia przez Ziobrę wniosku do Trybunału Konstytucyjnego o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec prezesa TK Andrzeja Rzeplińskiego. Kilka dni później, internauci blisko 1,2 tysiąca razy wymienili nazwisko szefa resortu sprawiedliwości - ponownie w związku z Trybunałem. W tych dniach najczęściej cytowano i odwoływano się do wypowiedzi ministra w programie „Tak jest” na antenie telewizji TVN24.
Tylko 20% wpisów, które zawierały słowa nacechowane emocjami w odniesieniu do Zbigniewa Ziobry, miało pozytywny wydźwięk.
fot. mat. prasowe
Opinie pozytywne i negatywne w prasie
W prasie najwięcej mówi się o Beacie Szydło.
Nazwisko szefa resortu sprawiedliwości pojawiło się w artykułach prasowych 290 razy. Najczęściej w „Gazecie Wyborczej”, „Polska Metropolii Warszawskiej”, „Rzeczpospolitej”, „Polska Gazecie Krakowskiej” i „Do Rzeczy”. Dominowały publikacje neutralne. Wśród tych, które zawierały słowa o ładunku emocjonalnym, 87% wyrażało krytyczny stosunek wobec Zbigniewa Ziobry.
![Szczyt NATO w social media [© graja - Fotolia.com] Szczyt NATO w social media](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/szczyt-NATO/Szczyt-NATO-w-social-media-178277-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)