Rząd Beaty Szydło na Facebooku, czyli co mówią w social media
2015-12-22 15:17
Przeczytaj także: Witold Waszczykowski negatywnym bohaterem w social media
In vitro bez refundacji
5,6 tysięcy razy Polacy komentowali pracę Konstantego Radziwiłła, szefa resortu zdrowia.
Najczęściej komentowanym wątkiem było ogłoszenie na początku grudnia decyzji o „wygaszaniu” programu refundacji procedury in vitro od przyszłego roku. Zainteresowanie internautów, choć głównie w specjalistycznych środowiskach, wywołała też zapowiedź powrotu lekarskich stażów podyplomowych. Minister wymienił to jako jeden z priorytetów kierownictwa w resorcie.
Blisko 65% wpisów, w których padło nazwisko ministra, miało wydźwięk pozytywny. Jeszcze bardziej przychylna szefowi resortu zdrowia była prasa, gdzie – wśród tekstów zawierających ocenę (z pominięciem materiałów informacyjnych) – 94% to materiały przychylne. O Konstantym Radziwille najczęściej wspominała „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”. Zainteresowanie pracami resortu pod nowym kierownictwem często wyrażano w prasie specjalistycznej – m.in. w „Służbie Zdrowia” i w „Praktyce Lekarskiej”.
Bez gimnazjów i edukacji seksualnej?
Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska pojawiała się w komentarzach i wpisach w social media ponad 5 tysięcy razy.
Internauci o szefowej MEN najczęściej wspominali komentując kwestię zapowiadanej likwidacji gimnazjów. Zainteresowanie na Facebooku i Twitterze wywołało także spotkanie minister ze stowarzyszeniem „Rzecznik Praw Rodziców” Karoliny i Tomasza Elbanowskich. Najwięcej dyskusji pojawiło się jednak na początku grudnia, co miało związek z publikacją wywiadu w tygodniku „wSieci”. „Nie wpuszczę seksedukatorów do szkół. Zewnętrzne zespoły są zagrożeniem dla dzieci, bo ich nie znają. Mogą im tylko zaszkodzić. Trzeba szanować intymność młodych ludzi” - mówiła minister w rozmowie z dziennikarzem. Na rozmowę powoływały się później m.in. portale wPolityce.pl i NaTemat, a publikacje te były szeroko komentowane i udostępniane na Facebooku i Twitterze.
Słowa poparcia pod adresem minister Zalewskiej to 83% wszystkich nacechowanych emocjonalnie publikacji w mediach społecznościowych.
W ciągu 30 dni sprawowania urzędu, prasa pisała na temat Anny Zalewskiej 302 razy. Główne źródło publikacji to „Głos Nauczycielski”, przed „Gazetą Wyborczą”, Dziennikiem Gazetą Prawną”, „Gazetą Pomorską” i „Polska Dziennikiem Zachodnim”. Jedyną wyraźnie krytyczną publikacją był artykuł „Gazety Wyborczej” zatytułowany „Szkoła miernot”, w którym autor Robert Siewiorek sprzeciwia się pomysłom rządu w sprawie likwidacji gimnazjów.
Dziesiątkę najbardziej popularnych członków rządu zamyka kierujący pracami Ministerstwa Rozwoju Ministerstwo Rozwoju Mateusz Morawiecki. W ciągu 30 dni od zaprzysiężenia, Polacy w social media komentowali jego pracę blisko 3,4 tysiące razy. W dyskusjach w media najrzadziej pojawiał się minister sportu i turystyki Witold Bańka, szefowa resortu cyfryzacji Anna Streżyńska i Dawid Jackiewicz kierujący pracami Ministerstwa Skarbu Państwa.
O badaniu:
Raport oparty na monitoringu mediów społecznościowych i prasy z dni 16.11 – 16.12.2015 r. Monitorowano nazwiska zaprzysiężonych członków rządu w kontekście nazw ministerstw lub sprawowanych stanowisk.
Łukasz Jadaś, ekspert ds. badań internetu i mediów społecznościowych
Przeczytaj także:
Szczyt NATO w social media
![Szczyt NATO w social media [© graja - Fotolia.com] Szczyt NATO w social media](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/szczyt-NATO/Szczyt-NATO-w-social-media-178277-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)