Czego szukamy w wyszukiwarce Google po Świętach? GPS, sukienki i... prezenty
2015-12-28 11:58
Czego szukamy w wyszukiwarce Google po Świętach? © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Świąteczne wyszukiwania w Google - kiedy, jak i czego szukają Polacy?
Konsumenci zaraz po świątecznej gorączce, obdarowaniu bliskich i rozpakowaniu prezentów, zaczynają wyszukiwać korzystnych okazji cenowych. Liczba zapytań o wyprzedaże, wpisywanych w wyszukiwarkę Google, jest najwyższa zaraz po Świętach i rośnie ponownie w pierwszych dniach stycznia. Duże zainteresowanie towarzyszy również zapytaniom o wyprzedaże konkretnych marek. Z pewnością jest to dla reklamodawców kolejny doskonały moment na zdobycie uwagi konsumenta.Wzrosty wyszukiwań są widoczne w obrębie poszczególnych kategorii produktowych. W odniesieniu do elektroniki, największe zainteresowanie budził sprzęt audio i wideo do auta (+11%), urządzenia bezprzewodowe (+10%), GPS & Nawigacja (+7%), natomiast najszybciej na popularności zyskiwały laptopy, kino domowe, telewizory i odtwarzacze DVD. Zainteresowani modą szukali strojów wieczorowych (+72%), kostiumów i przebrań (+35%). Trendami okazały się być ważne wydarzenia życiowe, gdyż Polacy rozglądali się za sukniami ślubnymi, pierścionkami zaręczynowymi i sukienkami na studniówkę. Wyszukiwania wskazują też, że czas świąteczny sprzyja planowaniu nowego roku, zwłaszcza zmianie samochodu, którego szukano o 21% więcej razy niż w pozostałej części roku, oraz planowaniu podróży. Najwięcej wyszukiwań w tej kategorii dotyczyło zimowych destynacji (+34%), agencji turystycznych (+32%), zakwaterowania (+27%) a wśród miejsc, które Polacy wyszukują w tym czasie, hitem okazały się Zakopane i Karpacz.
fot. BillionPhotos.com - Fotolia.com
Czego szukamy w wyszukiwarce Google po Świętach?
Co może zaskakiwać, Polacy dość szybko wracają do poszukiwania prezentów. Zaczynają się nimi ponownie interesować już od 25 grudnia. Wówczas poszukują inspiracji na podarki dla babć i dziadków z okazji ich świąt wypadających w styczniu. Konsumenci rozglądają się także za prezentami na osiemnastkę czy na walentynki. Z pomocą wyszukiwarki szykujemy się też do spełniania noworocznych postanowień. W tym okresie szczególnie interesujące stają się diety i utrata wagi, zdrowe przepisy, siłownie, fitness i domowe ćwiczenia oraz szukanie drugiej połówki.
Pomimo obfitości na wigilijnych stołach, niektórzy użytkownicy nie przestają poszukiwać kulinarnych przepisów z uwagi na zbliżające się przyjęcie sylwestrowe. Najpopularniejszymi potrawami okazały się m.in. jajka faszerowane, babka ziemniaczana, ciasto francuskie, zupa gulaszowa, sałatka gyros, sałatka z zupek chińskich czy przekąski na sylwestra. Aktywni konsumenci w czasie przerwy świątecznej dysponują większą ilością czasu dla siebie. Niektórzy z nich wykorzystują go na oglądanie filmów na YouTube. W czasie przerwy świątecznej liczba wyświetleń wzrosła o 5% oraz o 8% w styczniu względem grudnia. Warto zwrócić uwagę, że twórcy zamieszczający swoje filmy na YouTube pozostają w tym okresie aktywni i koncentrują się na sezonowej tematyce. Publikują wideo o wyprzedażach, stylizacjach na sylwestra czy studniówkę, makijażu oraz manicure.
Dlatego warto zastanowić się nad przeznaczeniem części budżetu promocyjnego na reklamy w serwisie, tym bardziej, że trafią do użytkowników potencjalnie zainteresowanych naszym produktem.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)