eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSmartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek

Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek

2016-01-04 10:57

Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek

Smartfony przejmują marketing ©  Syda Productions - Fotolia.com

To prawdopodobnie jedna z najmniejszych przestrzeni reklamowych świata, a mimo to z roku na rok rozwija się w dwucyfrowym tempie. O czym mowa? O reklamie na ekranie smartfona. Wedle eMarketera globalne wydatki na reklamę mobilną w roku 2015 sięgną 68,89 mld USD, ale już w 2016 wyniosą ponad 101 mld USD. To rekordowy wzrost w historii reklamy digitalowej. Z kolei w Stanach Zjednoczonych do końca 2017 roku wydatki na mobile advertising mają prześcignąć wydatki na reklamę desktopową. Na czym polega magia reklamy mobilnej, na którą marketerzy przeznaczają coraz większe budżety reklamowe?

Przeczytaj także: Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?

Smartfonizacja świata


Możemy już chyba mówić o „smartfonizacji świata”. eMarketer szacuje zaś, że do roku 2017 co trzeci człowiek na naszej planecie będzie posiadał inteligentny telefon. Smartfona posiada już 60 proc. Polaków, a online pozostaje blisko 16 mln z nas. Na ekran komórki spoglądamy dziś częściej, niż na ekran komputera. Według badań SlickText statystyczna osoba sprawdza swój telefon średnio 150 razy dziennie i ma go w zasięgu ręki przez 14 godzin na dobę. Wystarczy skojarzyć ze sobą te dwa fakty aby zrozumieć, dlaczego to właśnie reklama mobilna stała się teraz języczkiem u wagi dla branży marketingowej. Potencjalna publiczność, której już za kilka lat będzie można wyświetlić reklamę – będzie po prostu gigantyczna: to przecież blisko 2 mld odbiorców komunikatu!
– Statystyczny Polak dziennie spędza ponad dwie godziny w Internecie w smartfonie. Dlatego reklamodawcy zdecydowali się przeznaczyć aż o 239 proc. więcej środków na reklamy mobilne niż w ubiegłym roku. Choć teraz mobile advertising przeżywa swój boom, to przez ostatnie kilka lat przebywał raczej w cieniu pozostałych formatów reklamy digitalowej. Wielu marketerów traktowało ten rynek jako mało interesujący i jeszcze niedojrzały obszar komunikacji. Teraz to właśnie mobile jest na świeczniku i na popularności zyskuje smart advertising, czyli wykorzystanie danych o zainteresowaniach i preferencjach użytkowników w reklamie smartfonowej. Dzięki analityce Big Data generowanego przez posiadaczy komórek – otrzymają oni w swoich przeglądarkach spersonalizowane komunikaty reklamowe. Jest to o tyle istotne, że w tym momencie blisko 58 proc. konsumentów skarży się na reklamy i promocje wyświetlane na małym ekranie. Zdaniem posiadaczy smartfonów komunikaty są wciąż zbyt ogólne oraz niedopasowane do ich zainteresowań. Reklamodawcy mobilni niedostatecznie wykorzystują zatem w swoich komunikatach dane o użytkownikach Sieci – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, spółki zajmującej się analizą i monetyzacją danych z Internetu desktopowego oraz mobilnego, twórca największej platformy Big Data w tej części Europy

fot. Syda Productions - Fotolia.com

Smartfony przejmują marketing

Wedle eMarketera globalne wydatki na reklamę mobilną w 2015 roku sięgną 68,89 mld USD, ale już w 2016 wyniosą ponad 101 mld USD.

– Na rynku mobile marketingu wyróżnią się zatem ci gracze, którzy będą wiedzieli, jak trafić do konkretnego klienta ze spersonalizowaną ofertą, przygotowaną na urządzenia mobilne. A to oznacza, że wygrają ci, którzy będą wiedzieli jak zrobić użytek z danych mobilnych. Przetworzą je i przeanalizują, a następnie wyświetlą swoje reklamy odpowiednio wyselekcjonowanej („wytargetowanej”) publiczności. Skuteczność takiej reklamy jest wysoka: jak donosi BizReport aż 64 proc. posiadaczy smartfonów dokonało zakupu właśnie pod wpływem wyświetlenia spersonalizowanej reklamy mobilnej – dodaje Piotr Prajsnar.

Mobile na fali


To właśnie rynek reklamy mobilnej stanowi dziś główny motor wzrostów globalnych wydatków reklamowych. Analitycy Zenith Optimedia szacują, że w latach 2015−2018 wydatki na tę część reklamy digitalowej będą rosły średnio o 32 proc. rocznie. I to właśnie mobile całkowicie zdominuje w tym czasie reklamę digitalową, pochłaniając aż 87 proc. wszystkich nowych środków w nią zainwestowanych. Co ciekawe – z badań Zenith Optimedia wynika również, że ten rok będzie momentem przełomowym dla branży marketingowej. Po raz pierwszy w historii więcej niż połowa (53 proc.) kampanii displayowych zostanie zakupiona w modelu programmatic buying, czyli zautomatyzowanego zakupu mediów. W nadchodzącym roku udział modelu programmatic wzrośnie już do 60 proc.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: