![Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek [© Syda Productions - Fotolia.com] Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-mobilna/Smartfony-przejmuja-marketing-Reklama-mobilna-zdobywa-rynek-168679-200x133crop.jpg)
Smartfony przejmują marketing © Syda Productions - Fotolia.com
Przeczytaj także: Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?
Smartfonizacja świata
Możemy już chyba mówić o „smartfonizacji świata”. eMarketer szacuje zaś, że do roku 2017 co trzeci człowiek na naszej planecie będzie posiadał inteligentny telefon. Smartfona posiada już 60 proc. Polaków, a online pozostaje blisko 16 mln z nas. Na ekran komórki spoglądamy dziś częściej, niż na ekran komputera. Według badań SlickText statystyczna osoba sprawdza swój telefon średnio 150 razy dziennie i ma go w zasięgu ręki przez 14 godzin na dobę. Wystarczy skojarzyć ze sobą te dwa fakty aby zrozumieć, dlaczego to właśnie reklama mobilna stała się teraz języczkiem u wagi dla branży marketingowej. Potencjalna publiczność, której już za kilka lat będzie można wyświetlić reklamę – będzie po prostu gigantyczna: to przecież blisko 2 mld odbiorców komunikatu!
– Statystyczny Polak dziennie spędza ponad dwie godziny w Internecie w smartfonie. Dlatego reklamodawcy zdecydowali się przeznaczyć aż o 239 proc. więcej środków na reklamy mobilne niż w ubiegłym roku. Choć teraz mobile advertising przeżywa swój boom, to przez ostatnie kilka lat przebywał raczej w cieniu pozostałych formatów reklamy digitalowej. Wielu marketerów traktowało ten rynek jako mało interesujący i jeszcze niedojrzały obszar komunikacji. Teraz to właśnie mobile jest na świeczniku i na popularności zyskuje smart advertising, czyli wykorzystanie danych o zainteresowaniach i preferencjach użytkowników w reklamie smartfonowej. Dzięki analityce Big Data generowanego przez posiadaczy komórek – otrzymają oni w swoich przeglądarkach spersonalizowane komunikaty reklamowe. Jest to o tyle istotne, że w tym momencie blisko 58 proc. konsumentów skarży się na reklamy i promocje wyświetlane na małym ekranie. Zdaniem posiadaczy smartfonów komunikaty są wciąż zbyt ogólne oraz niedopasowane do ich zainteresowań. Reklamodawcy mobilni niedostatecznie wykorzystują zatem w swoich komunikatach dane o użytkownikach Sieci – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, spółki zajmującej się analizą i monetyzacją danych z Internetu desktopowego oraz mobilnego, twórca największej platformy Big Data w tej części Europy
fot. Syda Productions - Fotolia.com
Smartfony przejmują marketing
Wedle eMarketera globalne wydatki na reklamę mobilną w 2015 roku sięgną 68,89 mld USD, ale już w 2016 wyniosą ponad 101 mld USD.
– Na rynku mobile marketingu wyróżnią się zatem ci gracze, którzy będą wiedzieli, jak trafić do konkretnego klienta ze spersonalizowaną ofertą, przygotowaną na urządzenia mobilne. A to oznacza, że wygrają ci, którzy będą wiedzieli jak zrobić użytek z danych mobilnych. Przetworzą je i przeanalizują, a następnie wyświetlą swoje reklamy odpowiednio wyselekcjonowanej („wytargetowanej”) publiczności. Skuteczność takiej reklamy jest wysoka: jak donosi BizReport aż 64 proc. posiadaczy smartfonów dokonało zakupu właśnie pod wpływem wyświetlenia spersonalizowanej reklamy mobilnej – dodaje Piotr Prajsnar.
Mobile na fali
To właśnie rynek reklamy mobilnej stanowi dziś główny motor wzrostów globalnych wydatków reklamowych. Analitycy Zenith Optimedia szacują, że w latach 2015−2018 wydatki na tę część reklamy digitalowej będą rosły średnio o 32 proc. rocznie. I to właśnie mobile całkowicie zdominuje w tym czasie reklamę digitalową, pochłaniając aż 87 proc. wszystkich nowych środków w nią zainwestowanych. Co ciekawe – z badań Zenith Optimedia wynika również, że ten rok będzie momentem przełomowym dla branży marketingowej. Po raz pierwszy w historii więcej niż połowa (53 proc.) kampanii displayowych zostanie zakupiona w modelu programmatic buying, czyli zautomatyzowanego zakupu mediów. W nadchodzącym roku udział modelu programmatic wzrośnie już do 60 proc.
![Reklama mobilna skuteczniejsza od desktopowej [© leungchopan - Fotolia.com] Reklama mobilna skuteczniejsza od desktopowej](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-mobilna/Reklama-mobilna-skuteczniejsza-od-desktopowej-180218-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)