Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek
2016-01-04 10:57
Przeczytaj także: Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?
W tym roku w Stanach Zjednoczonych wydatki na samą tylko reklamę mobilną przekroczą 51 proc. całości nakładów na e-reklamę. Nic dziwnego, że mobile rośnie w siłę, skoro comScore twierdzi, że blisko połowa konsumentów w Stanach Zjednoczonych przegląda witryny e-sklepów właśnie za pomocą urządzeń mobilnych: smartfonów (34 proc.) i tabletów (14 proc.). Według badań Sharethrough spersonalizowana lub natywna reklama mobilna notuje dziś czterokrotnie większą klikalność (CTR) niż standardowy, masowy baner, a konsumenci oglądają ją aż o 53 proc. częściej, niż inne formy reklamy mobilnej.
Rewolucji reklamowej w sektorze mobile kroku dotrzymuje również Europa. IHS Technology szacuje, że europejski rynek reklam mobilnych już teraz pod względem przychodów przewyższa rynek aplikacji mobilnych. W tym roku na Starym Kontynencie reklamy mobilne mają zapewnić firmom ponad 5 mld EUR zysku – to niemal o miliard EUR więcej, niż w przypadku zysku z aplikacji mobilnych. Ta dysproporcja ma się pogłębiać w kolejnych latach: do 2018 roku zyski firm z reklam mobilnych w Europie mają przekroczyć próg 8,1 mld EUR. To o 2,8 mld EUR więcej niż zyski z aplikacji smartfonowych.
„Mobile to nie urządzenie – mobile to dane”
Mobile advertising staje się atrakcyjny dla firm nie tylko dlatego, że smartfony stały się w zasadzie przedłużeniem ludzkiej ręki i nieodłącznym towarzyszem życia. Potencjalnych reklamodawców kusi również fakt, że użytkownicy urządzeń mobilnych to dzisiaj jedni z głównych producentów danych. Dziennie generują około 5,2 PB (Petabajtów) danych. Dlatego w IBM powiada się: „Mobile to nie urządzenie – mobile to dane”. Lawinowo rosnąca ilość Big Data generowanych przez posiadaczy smartfonów to sygnał dla analityków danych, że w sektorze w Big Data trwa mobilna rewolucja, która będzie miała niebagatelne znaczenie dla analityki internetowej – i dla biznesu w ogóle.
– Urządzenia mobilne dostarczają dziś jednych z najbardziej wiarygodnych informacji o konsumentach. Dane pochodzące ze współczesnych smartfonów pozwalają łatwiej i z większą precyzją uchwycić oraz zrozumieć zachowanie użytkownika w Sieci. Posiadają nie tylko znacznie szerszy zestaw cech przydatnych do analizy, ale także większą rozdzielczość. A to oznacza, że dzięki smartfonom firmy mogą wiedzieć o swoich klientach więcej. Poza tym możliwość połączenia różnych źródeł danych, na przykład mobilnego i desktopowego Big Data, otwiera przed analitykami internetowymi całkiem nowe możliwości – mówi Piotr Prajsnar – Przetworzone dane sprawią, że reklamodawcy mobilni będą mogli lepiej rozeznać się w kwestiach preferencji i intencji zakupowych posiadaczy smartfonów, a tym samym skierować do nich komunikat skrojony na miarę ich potrzeb. W rezultacie zyskają oni możliwość efektywniejszego i bardziej precyzyjnego docierania do konkretnych targetów. Z kolei dla statystycznego użytkownika najbardziej odczuwalnym skutkiem będą po prostu lepiej spersonalizowane reklamy na jego smartfonie – dodaje CEO Cloud Technologies.
Reklama mobilna nie jest po prostu kolejnym trendem w branży marketingowej. Mobile marketing z wykorzystaniem danych na naszych oczach staje się jednym z najważniejszych obszarów rynku reklamy digitalowej. A w ciągu kilku najbliższych lat może okazać się nawet jego najważniejszym filarem. Dlatego reklamodawcy powinni uważniej przyjrzeć się małym ekranom, ponieważ to właśnie na nich w najbliższych latach rozegra się jedna z najbardziej fascynujących batalii o klienta.
Przeczytaj także:
Reklama mobilna skuteczniejsza od desktopowej
![Reklama mobilna skuteczniejsza od desktopowej [© leungchopan - Fotolia.com] Reklama mobilna skuteczniejsza od desktopowej](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-mobilna/Reklama-mobilna-skuteczniejsza-od-desktopowej-180218-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
reklama mobilna, mobile advertising, programmatic buying, marketing mobilny, mobile marketing
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)