Jak Gwiezdne Wojny zmieniły współczesny świat?
2016-01-03 01:10
Przeczytaj także: "Gwiezdne Wojny" podbijają media
Co w „Gwiezdnych wojnach” było nowinką? Oczywiście miecze świetlne, gwiazda śmierci i o czym dziś często się zapomina, projekcja holograficzna. U Lucasa służy ona do komunikacji. W pierwszej części w holoprojektor został wyposażony robot R2-D2. W „Mrocznym widmie” z 1999 roku znajdziemy już urządzenie w wersji kieszonkowej.
fot. mat. prasowe
Star Wars - gadżety
Co ciekawe ideę ultra przenośnego projektora dość szybko podchwyciła branża elektroniczna. Choć holografia wciąż jest w powijakach, projektory kieszonkowe wykorzystujące diody LED można dziś kupić w sklepach z elektroniką. Należą do nich choćby urządzenia takie jak Philips PicoPix 4935, oferujące rozdzielczość HD i przekątną większą niż 100 cali. Dzięki postępowi w technologii wyświetlania obrazu na takim projektorze nie tylko obejrzymy w komfortowy warunkach wszystkie części sagi, ale zagramy również gry z uniwersum Star Wars. Wystarczy wolny kawałek ściany lub sufitu.
fot. mat. prasowe
Projektor Pico Pix
Popularność i kultura masowa
Jeśli chodzi o popularność sagi George’a Lucasa, nawet Ian Fleming ze swoim agentem 007 musi się schować. Bond pojawił się w 24 filmach i 31 książkach. Gwiezdne Wojny to 7 filmów, 358 książek, i jak podaje wspomniany już Statisticbrain.com, 138 gier wideo nawiązujących do cyklu. Bond może mieć licencję na zabijanie, ale to uniwersum Star Wars ma największą rzeszę oddanych fanów.
Wystarczy zresztą przejrzeć nagłówki w mediach z kilku miesięcy poprzedzających premierę „Przebudzenia mocy”, aby przekonać się, że Lord Vader ma się całkiem nieźle. Przebrany za niego Sylwester Wardęga dokazywał ostatnio w warszawskim metrze. Przedstawiciel jasnej strony mocy – Chewbacca, trafił w październiku do ukraińskiego aresztu za zakłócania ciszy wyborczej. Fani sagi zdominowali przed premierą najnowszej części również serwisy społecznościowe, jeszcze bardziej podbijając popularność „Gwiezdnych wojen”.
Przeczytaj także:
Netflix w mediach: popularność większa niż myślisz
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)