Jakie trendy IT w 2016?
2016-01-13 12:23
Jakie trendy IT w 2016? © Sergey Nivens - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czy już znasz trendy IT na 2016?
Wśród najważniejszych tegorocznych tendencji Ettienne Reinecke, dyrektor ds. technologii w Dimension Data, wymienia:- media społecznościowe,
- mobilność,
- chmurę,
- analitykę,
- Internet Rzeczy oraz
- IT dwóch prędkości (bimodal IT)
Wszystkie te trendy i technologie to narzędzia, które w istocie mają posłużyć realizacji większego celu, ponieważ umożliwiają firmom transformację do cyfrowych przedsiębiorstw. Przedstawiciele biznesu wykorzystują IT do szybszego reagowania na rynkowe szanse i zagrożenia oraz do wykorzystania doświadczeń ludzi, z którymi ma do czynienia, bez względu na to, czy są to klienci, pracownicy, czy partnerzy biznesowi.
fot. Sergey Nivens - Fotolia.com
Jakie trendy IT w 2016?
Jak zauważa Ettienne Reinecke, dyskusje o cyfrowej transformacji, które zespół Dimension Data prowadzi z przedsiębiorstwami, najczęściej krążą wokół czterech tematów: danych jako podstawy transformacji, chmury hybrydowej jako sposobu na elastyczność, miejsc pracy nowego typu i cyberbezpieczeństwa:
-
Cyfrowa infrastruktura: istotą jest zrozumienie danych... i sposobu ich wykorzystania
Rola danych zmieniła się zasadniczo. Przez wiele lat specjaliści od centrów danych poświęcali większość swojego czasu i energii takim rzeczom, jak pamięć masowa i kopie zapasowe, oraz temu, jak najwydajniej wykonywać takie zadania, jak replikacja czy deduplikacja. Na pierwszym miejscu było ograniczanie kosztów zarządzania danymi. Teraz wszystko się zmieniło. Obecnie chodzi o doskonalenie sposobów eksplorowania danych i znajdowanie sposobów na przekształcanie ich w biznesową korzyść. -
Chmura hybrydowa: wzrost wykorzystania chmury prywatnej w 2016
W najbliższych 12 miesiącach nowa oferta prywatnych chmur opartych na komercyjnych modelach użycia zasobów będzie przyciągać uwagę tych decydentów IT, którzy strategię cloud stawiają na pierwszym miejscu. Nowe modele chmury prywatnej ułatwiają migrację krytycznych dla przedsiębiorstw aplikacji, które nie powstawały z myślą o chmurze. -
Miejsca pracy nowego typu (mobilne, oparte o wiele urządzeń końcowych połączonych ze sobą w różnych konfiguracjach): większy wpływ mediów społecznościowych na aktywność zawodową w 2016
Zdecydowana większość komunikacji w ramach mediów społecznościowych odbywa się przy użyciu narzędzi konsumenckich. Ale serwisom, takim jak Facebook, Twitter, LinkedIn, zaczęły towarzyszyć zaawansowane i przeznaczone dla biznesu rozwiązania, które integrują dźwięk i obraz, współdzielenie plików oraz przepływ pracy. Są wśród nich takie aplikacje, jak Spark firmy Cisco, Yammer i Skype for Business Microsoftu, Viber, WhatsApp, Slack i wiele innych. Wszystkie te technologie ułatwiają tworzenie społeczności - prywatnych, zawodowych, konsumenckich – w których można reagować „na gorąco”, dzielić się pomysłami, łatwo znajdować osoby i informacje oraz szybciej podejmować decyzje. Tego typu działania w najbliższych 12 miesiącach będą coraz bardziej dotyczyć zachowań korporacyjnych, umożliwiając bezproblemową komunikację między różnymi regionami geograficznymi, czy prowadzoną w różnych porach dnia. - Cyberbezpieczeństwo: w 2016 r. nadal będziemy mieli do czynienia z poważnymi włamaniami do sieci oraz jeszcze liczniejszymi atakami cyberprzestępców na wyższy management firm
W ubiegłym roku obserwowaliśmy wiele poważnych włamań do sieci, w roku 2016 to się nie zmieni. Nowy trend w działaniach cyberprzestępców polega na tym, że ich celem stają się „grube ryby”. Wyższy management firm staje się ofiarą ataków wykorzystujących oprogramowanie typu ransomware i prowadzących do wymuszania okupu lub przechwytywania wrażliwych danych. Dodatkowo w najbliższych 12 miesiącach coraz większą rolę pełnić będzie informatyka śledcza.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Moricone / 2016-01-20 15:28:00
My postawiliśmy w firmie na kompleksowość. Jedna firma - Questy z Poznania dostarcza nam zarówno system Synergius CRM, jak i wsparcie w ramach drugiej spółki - system wspierający sprzedaż Automico B2B. Dzięki temu oszczędzamy czas, pieniądze i zasoby, które musielibyśmy wykorzystać na współpracę z kilkoma różnymi dostawcami IT. [ odpowiedz ] [ cytuj ]