E-mail marketing: jak wybrać odpowiednie narzędzia w 2016 roku?
2016-01-14 13:36
Jak wybrać narzędzia do e-mail marketingu? © Sergey Nivens - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-mail ReTargeting ma potencjał
- E-mail marketing jest efektywnym i stosunkowo prostym w obsłudze narzędziem, z którego korzysta dziś zdecydowana większość marketerów.
- Żeby jednak nasze wiadomości okazały się w 100% skuteczne, oprogramowanie do e-mail marketingu musi spełniać określone wymogi.
- Podstawowe funkcje to jednak nie wszystko. Nowy rok niesie ze sobą wiele nowych trendów w marketingu, a marketerzy już teraz upewniają się, które narzędzia będą im w stanie skutecznie sprostać.
Do czego tak naprawdę potrzebujesz e-mail marketingu?
E-mail marketing wyróżnia się bardzo konkurencyjnym stosunkiem ceny do efektów, więc wykorzystywany jest przez praktycznie wszystkie, nastawione na sukces firmy na świecie. Decyzja o dołączeniu do tego grona nie powinna budzić wątpliwości, jednak przed dokonaniem wyboru konkretnego narzędzia warto się zastanowić, czego konkretnie oczekujemy.
Pierwszym i najważniejszym pytaniem, na które należałoby sobie odpowiedzieć, jest: „do kogo chcę dotrzeć?”. Szczegółowe określenie grupy docelowej jest w przypadku e-mail marketingu kluczem do sukcesu. Należy przy tym zdefiniować skalę zakładanych działań, czyli wskazać, do jak szerokiego grona odbiorców miałby dotrzeć komunikat i na ile chcemy go spersonalizować. Przy wyborze platformy e-mail marketingowej, należy wówczas zwrócić uwagę na taką, która gwarantuje intuicyjność i elastyczność w tworzeniu spersonalizowanych e-maili oraz wysoki stopień segmentacji bazy.
Warto zastanowić się także, jakiego rodzaju wiadomości będziemy wysyłać konsumentom w przyszłości - potwierdzenia dokonania transakcji i nadania przesyłki, powiadomienia o wydarzeniach czy też życzenia urodzinowe? W takim wypadku warto rozważyć narzędzia, które umożliwiają wysyłkę tego typu wiadomości.
fot. Sergey Nivens - Fotolia.com
Jak wybrać narzędzia do e-mail marketingu?
Do cech, na które warto zwrócić uwagę, zaliczyć warto zakres, w jakim rozwiązania do e-mail marketingu umożliwiają monitorowanie wyników kampanii. Znając takie parametry, jak odsetek otwartych wiadomości, współczynnik kilkalności czy wypisanych z newslettera użytkowników, możemy jeszcze lepiej zarządzać swoimi działaniami w sieci.
Coraz ważniejsza staje się oczywiście optymalizacja aktywności online pod kątem urządzeń mobilnych. Przykładowo, dzięki oferowanej przez nas funkcji Mobile Fusion, odbiorcy wiadomości otrzymują atrakcyjny wizualnie, zoptymalizowany komunikat na smartfonach czy tabletach.
Jest to niezwykle istotne także w kontekście faktu, iż doświadczenie omnichannel obejmuje dziś także przenikanie się kanałów online i offline. W ostatnim czasie dostrzeżono więc ogromne zalety integracji wiadomości SMS czy powiadomień push w ramach komunikacji marketingowej. W ten sposób, za pomocą naszego oprogramowania e-mail marketingowego możliwe jest dotarcie do konsumentów nawet wtedy, gdy nie korzystają oni w danym momencie z Internetu.
Patrząc w przyszłość
Kiedy wybierzemy już oprogramowanie, które spełnia nasze podstawowe założenia, warto zastanowić się, czy będzie ono w stanie skutecznie sprostać nadchodzącym trendom. Z jednej strony warto współpracować z firmami, które znane są z nieustannego rozwoju, aktywnego uczestnictwa w życiu branży i wprowadzania nowych rozwiązań, z drugiej natomiast warto samemu zastanowić się, co może czekać marketerów w 2016 roku.
Przykładowo, w nadchodzących miesiącach powinniśmy obserwować rozwój hiperpersonalizacji oraz stopniowe odchodzenie od docierania do segmentu na rzecz trafienia do poszczególnych osób, z uwzględnieniem wszelkich możliwych zmiennych. Oczywistym jest bowiem, że preferencje i zachowania zmieniają się nie tylko w ramach grupy czy nawet wąskiego segmentu, ale także pojedynczych użytkowników. Decyzja zakupowa podjęta rano, może się przecież diametralnie różnić od tej podjętej wieczorem.
W skrócie, dla marketerów oznacza to przejście w stronę nowego systemu rekomendacji, opartego na informacjach o klientach zbieranych w czasie rzeczywistym: lokalizacji, czasie, urządzeniu końcowym, na którym subskrybent odbiera wiadomość, a nawet pogodzie. Czy Twoje oprogramowanie do e-mail marketingu to potrafi?
Eryk Bocheński Solution Consultant
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)