eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetTrendy IT 2016 wg Cisco

Trendy IT 2016 wg Cisco

2016-01-18 10:40

Przeczytaj także: Trendy IT 2015 wg Cisco


Przykład: digitalizacja handlu detalicznego


O tym jak powyższe trendy przenikają się i wpływają na zmianę modeli biznesowych można przekonać się na przykładzie branży handlu detalicznego, która w coraz większym stopniu używa technologii cyfrowych aby uczynić zakupy wygodniejszymi i bardziej spersonalizowanymi. Cyfrowa rewolucja nie oznacza przy tym, że klienci odwracają się od fizycznych sklepów na rzecz zakupów online. To, co obserwujemy, to konwergencja doświadczeń zakupowych w sklepach internetowych i fizycznych, obejmująca:
  • Klientów – zakupowe aplikacje mobilne coraz częściej zawierają funkcjonalności dotyczące sklepów fizycznych, jak skanery kodów kreskowych, komunikaty i mapy sklepów powiązane z beaconami czy tzw. rzeczywistość wzbogazona (augmented reality). Dodatkowo, rozwiązania digital signage mogą oferować dynamiczne komunikaty – spersonalizowane pod kątem konkretnego kupującego lub zmienione w strumień treści generowanych przez samych klientów. W ten sposób proste rozwiązania, jak np. SMS-owe kupony zniżkowe, mogą zostać uzupełnione o dodatkowe wartościowe informacje i bogatsze treści, choćby takie, które pokazują jakie akcesoria pasują do odzieży prezentowanej na manekinie i w jakich rozmiarach jest ona dostępna.
  • Sklepy – tutaj z kolei aplikacje są źródłem cennej wiedzy o historii zakupowej klientów i zmianach trendów rynkowych. Sklepy coraz bardziej doceniają też wartość cyfrowego tagowania produków przez czujniki RFID czy zintegrowane systemy POS, które dają wgląd w stan magazynowy w czasie rzeczywistym i pozwalają kierować klientów do odpowiednich sklepów w ramach danej sieci handlowej.

Ciekawego przykładu udanego połączenia sklepów fizycznych z korzyściami płynącymi z cyfryzacji jest luksusowa marka modowa Rebecca Minkoff i jej interaktywny sklep przyszłości. Po przyjściu do niego, klienci „meldują się” poprzez duży, lustrzany ekran dotykowy. Z jego pomocą wybierają interesujące ich produkty, które następnie są wysyłane do przymierzalni, również wyposażonych w lustrzane ekrany dotykowe. Dzięki temu, będąc w przymierzalni, klient może nadal przeglądać katalog online i zażyczyć sobie, aby doniesiono mu kolejne interesujące go produkty.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: