Przeczytaj także: Politycy i partie w mediach IV 2016
Prawo i Sprawiedliwość cieszyło się trzykrotnie większym zainteresowaniem w mediach niż partia, która zajęła 2. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych ugrupowań – Platforma Obywatelska, której wynik wyniósł zaledwie 24,3 tys. informacji. Na podium znalazło się także Polskie Stronnictwo Ludowe z wynikiem 16,6 tys. doniesień. Na kolejnych miejscach ulokowały się: Nowoczesna (12,9 tys.), Kukiz’15 (8,2 tys.) i Mniejszość Niemiecka (0,2 tys.).62 proc. materiałów nawiązujących do partii politycznych pochodziło z internetu. Drugim najaktywniejszym medium okazała się telewizja – 18 proc. przekazu, a następnie prasa – 11 proc. i radio – 10 proc.
Prawo i Sprawiedliwość zdecydowanym liderem
W przypadku lidera zestawienia największy odsetek informacji także pochodził z sieci – aż 64 proc. Najczęściej o ugrupowaniu pisali dziennikarze z redakcji TVN24 (2 tys. materiałów), Polsat News (2 tys.), TVP Info (1,6 tys.) i Radio TOK FM (1,3 tys.).
Partia Prawo i Sprawiedliwość wygrała także pod względem wyceny ekwiwalentu reklamowego. AVE wyniosło 732 mln złotych. Dla porównania – PO zyskało w grudniu promocję wartą 339 mln złotych.
Największa aktywność medialna partii rządzącej przypadła na 9 grudnia – dzień ogłoszenia orzeczenia sędziów Trybunału Konstytucyjnego w sprawie najważniejszych przepisów wprowadzonych przez nowelizację ustawy o TK autorstwa PiS. Na wykresie zaobserwować można wyraźnie spadek zainteresowania tematem polityki w okresie świąt Bożego Narodzenia.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji, w których wystąpiły partie polityczne w podziale na media – grudzień 2015 r.
Zdecydowanie najwięcej wzmianek o każdej z partii pojawiło się w Internecie
fot. mat. prasowe
Zmiany w czasie ukazywania się publikacji, w których wystąpiły partie polityczne
W czasie świąt Bożego Narodzenia tematy polityczne schodzą na dalszy plan
Kaczyński na czele
Do zmian doszło w zestawieniu medialności liderów partii politycznych. Numerem 1 pozostał co prawda Jarosław Kaczyński z wynikiem 12,7 tys. publikacji, jednak na drugim miejscu tym razem uplasował się Ryszard Petru (7,3 tys.), a za nim Ewa Kopacz (3,6 tys.). Kolejne miejsca należały do Pawła Kukiza (3,1 tys.), Władysława Kosiniaka-Kamysza (2,8 tys.) i Ryszarda Galli (0,05 tys.).
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych
O Ryszardzie Petru było w grudniu szczególnie głośno - na jego temat pojawiło się 7,3 tys. publikacji
Petru i Kukiz w social media
Kolejność najczęściej występujących polityków w mediach społecznościowych różni się od klasyfikacji medialności liderów w prasie, internecie i RTV. W przypadku social media pierwsze miejsce zajął Jarosław Kaczyński, ale na kolejne miejsca wysunęli się Ryszard Petru i Paweł Kukiz. O liderze Prawa i Sprawiedliwości internauci napisali aż 161,2 tys. wzmianek.
fot. mat. prasowe
Liczba wzmianek w social media, w których wystąpili liderzy partii politycznych
Użytkownicy social media najchętniej dyskutują o Jarosławie Kaczyńskim
![Politycy i partie w mediach II 2016 [© Microgen - Fotolia.com] Politycy i partie w mediach II 2016](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Politycy-i-partie-w-mediach-II-2016-173258-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)