eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeTrendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby

Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby

2016-01-25 12:19

Przeczytaj także: Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?


RENESANS NIE CZYSTO SPRZEDAŻOWYCH MODELI ZAKUPU MEDIÓW I NOWE MODELE ROZLICZEŃ


- Rozwój technologii, wdrożenia zaawansowanej atrybucji i rozwój narzędzi analitycznych pozwoli na lepsze targetowanie i optymalizację, a tym samym na efektywniejsze wykorzystanie innych modeli zakupu mediów niż modele czysto sprzedażowe. Świat offline i online będą się przenikać, tworząc zupełnie nową perspektywę do uruchomienia nowych niż obecnie znanych modeli rozliczeń. Ciekawym rozwiązaniem, które będzie się rozwijać w 2016 roku to wykorzystanie beacon-ów. Za tego typu rozwiązaniami kryją się potencjalne nowe modele rozliczeń…- wyjaśnia Łukasz Szymula, regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby.

ANGAŻUJĄCY MARKETING TREŚCI


Krzysztof Jagliński, wiceprzewodniczący Rady e-Izby, zwraca uwagę na rosnące z roku na rok znaczenie marketingu treści
- Klienci poszukują nie tylko samego produktu, ale wszelkich informacji o nim. Dlatego istotną rolę w e-commerce odgrywają wszelkie porady, materiały wideo (tutoriale) i inne treści, które mogą być przydatne dla użytkownika. Produktem nie jest już tylko to, co sprzedajemy fizycznie, ale także wiedza, jak najlepiej tego użyć. Co ważne, wartościowe treści pozwalają nam nie tylko edukować klientów, ale docierać do nich także z informacją o nowościach, promocjach, a co najważniejsze – są kluczem do ciągłej komunikacji z klientem oraz budowania społeczności wokół marki.

E-PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE


- Wraz z migracją handlu do świata online zmieniają się także programy lojalnościowe. Plastikowe karty „na punkty” będą wędrować do sieci. Internetowe programy lojalnościowe stają się coraz bardziej powszechne czego dobrym przykładem jest np. nowa wersja e-sklepu z nagrodami programu bonusowego PAYBACK, która została wdrożona na początku 2015 roku. W 2016 spodziewam się dalszego wzrostu tego elementu e-commerce. Wdrożenia systemów lojalnościowych w sieci dają znacznie większe szanse na utrzymanie klientów i zachęcają do powtarzania zakupów. Ten rodzaj budowania więzi z konsumentem jest szczególnie ważny w sprzedaży detalicznej online. Łączenie swojego programu lojalnościowego z e-mail marketingiem, a nawet social media uruchamia zintegrowany kanał komunikacji i buduje wspólnotę z klientami. – mówi Łukasz Rzepecki, CEO w Softhis, członek Rady e-Izby.

PERSONALIZACJA I BUDOWANIE SPOŁECZNOŚCI


- Marketing angażujący użytkownika ma wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie. Należy jednak pamiętać o kolejnej ważnej kwestii, jaką jest personalizacja komunikacji. Oferując klientom zindywidualizowane przekazy i wiedzę, która stanowi rozwiązanie ich problemów, zyskujemy ich zaufanie i lojalność. Kolejnym ważnym trendem, po automatyzacji i personalizacji, jest segmentacja klientów i identyfikacja wzorców na podstawie historii zakupów. Wraca tu znowu kwestia automatyzacji – warto korzystać z dostępnych narzędzi analitycznych, które ułatwiają precyzyjną komunikację z klientem. Znaczenia więc nabiera Big Data i narzędzia marketing automation. Coraz częstsze jest stosowanie taktyki zarządzania cenami w czasie rzeczywistym i łączenie pojedynczego klienta z urządzeniami, z których korzysta. – mówi Krzysztof Jagliński, wiceprzewodniczący Rady e-Izby.

Przeczytaj także: Barometr e-commerce 2016 Barometr e-commerce 2016

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Klauzule niedozwolone w regulaminach

    Kasia_Mala / 2016-01-28 13:33:46

    Trendy trendami, to fakt - myślę, że duża część z nich z pewnością się sprawdzi, bo e-commerce nieustannie zmierza w stronę jeszcze większego wykorzystywania technologii. Dla mnie jednak dużym zagrożeniem są klauzule niedozwolone i moim zdaniem, jednym z trendów w e-commerce będzie walka z nimi - UOKiK od początku roku ruszył z kontrolami, i bardzo dobrze, przez co wydaje mi się, że rok 2016 upłynie pod znakiem walki z zabronionymi postanowieniami.
    Już i tak jest lepiej, jak pokazuje roczny raport klauzulowy -> http://klauzuleniedozwolone.pl/roczny-raport-klauzulowy-podsumowanie-roku-2015/ Jest lepiej niż w latach poprzednich i oby tak dalej! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: