Przeniesienie numeru coraz częstsze. Triumf Orange i Virgin Mobile
2016-01-25 00:20
Ponad milion Polaków przeniosło swój numer w 2015 r. © Andres Rodriguez - Fotolia.com
Usługa przeniesienia dotychczasowego numeru do innego operatora zyskuje coraz większą popularność. Z danych udostępnionych przez TELEPOLIS.PL wynika, że w minionym roku Polacy przenieśli 1,655 mln numerów, co jest wynikiem o 5 procent lepszym od uzyskanego przed rokiem. Tylko w ostatnim kwartale 2015 r. operatora zmieniło aż 432 tys. Polaków.
Przeczytaj także: Przeniesienie numeru: jak to zrobić?
Dane przedstawione przez TELEPOLIS.PL wskazują, że z każdym kwartałem spada udział P4 w numerach przychodzących - w Q1 wyniósł on 46,8%, podczas gdy w Q4 było to już tylko 41,2%. Ostatni kwartał dobrze zakończył się natomiast dla Orange, któremu udało się pozyskać netto prawie 20 tys. numerów. Jest to też jedyny telekom z czołówki, któremu od czasu do czasu udaje się odnotować pozytywny bilans w przenośności numerów. W odróżnieniu np. od T-Mobile, do którego przyszło zaledwie dwa razy więcej numerów niż do operatorów wirtualnych.Wśród pozostałych, mniejszych operatorów prym wiedzie Virgin Mobile, do którego w badanym okresie czasu przyszło ponad 20 tys. numerów, a odeszło zaledwie 2 tys.
W całym 2015 r. żadnemu dużemu operatorowi nie udało się wyjść na plus w przenośności numerów. Najbliżej osiągnięcia tego wyniku było Orange, który pomimo tego, iż nie posiada problemów z pozyskiwaniem nowych klientów, to wyraźnie ma problem z ich utrzymaniem. Jak wynika ze zgromadzonych danych Orange oddało 455,1 tys. numerów, czyli niewiele mniej klientów co T-Mobile (483,4 tys.), a dużo więcej niż Polkomtel (397,1 tys.).
fot. Andres Rodriguez - Fotolia.com
Ponad milion Polaków przeniosło swój numer w 2015 r.
Jak ubiegły rok wypadł na tle 2014 roku?
Wg danych TELEPOLIS.PL największe straty do roku poprzedniego nadrobił Polkomtel, którego udział w odejściach spadł o prawie 6 p.p., a w przyjęciach wzrósł o prawie 4 p.p. Przy uwzględnieniu wzrostu ilości przenoszonych numerów wyniki te dały operatorowi bilans lepszy o 150 tys. numerów. Zupełnie odwrotnie wygląda sytuacja u T-Mobile oraz P4. U pierwszego z tych operatorów na ujemny bilans złożyły się m.in. potrzeba przeorganizowania firmy oraz zmiana podejścia do klienta, z kolei u drugiego był to naturalny proces, typowy dla challengera.
Czytaj także:
- 7 kroków do sukcesu telekomu
Spośród pozostały operatorów na największym plusie netto w 2015 r. byli: Virgin Mobile z wynikiem 53 tys. numerów, z czego aż 18,5 tys. pozyskał w samym IV kwartale; Mobile Vikings z wynikiem 4,3 tys. numerów, z czego 1,3 pozyskał w IV kwartale; a także FM Group, Tele25 oraz Telestrada, które uzyskały po ok. 1,5 tys. numerów.
Na największym minusie z kolei była firma MNI, która pozyskała zaledwie 2,1 tys. numerów, z czego większość w IV kwartale 2015 r. Pozostali osiągnęli stosunkowo niewielkie przepływy numerów.
Przeczytaj także:
Przenośność numerów w I kw. 2016 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)