eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKoniunktura konsumencka I 2016

Koniunktura konsumencka I 2016

2016-01-25 10:01

Koniunktura konsumencka I 2016

Nastroje Polaków nieco się polepszyły © Laurent Hamels - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Okres poświąteczny sprawił, że nastroje Polaków nieco się polepszyły. W porównaniu z grudniem minionego roku wzrosty zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Największy optymizm widoczny jest w odniesieniu do przyszłej kondycji ekonomicznej kraju i gospodarstw domowych - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka XII 2015

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -7,0.

Najbardziej poprawiły się wartości składowych dotyczących przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 5,2 i 3,2 p. proc.). Wyższe wartości odnotowano także dla ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 1,9 i 1,2 p. proc.). Nieznacznie pogorszyły się jedynie oceny dotyczące obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,3 p. proc.).

W porównaniu do stycznia 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,7 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -10,9.

Wszystkie składowe wskaźnika osiągnęły wartości wyższe niż w poprzednim miesiącu. Największy wzrost odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 5,2 p. proc.), jak również dla przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i zmiany poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 3,2 i 2,1 p. proc.).

W porównaniu do stycznia 2015 r. obecna wartość WWUK jest wyższa o 5,6 p. proc.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej obrazuje bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualnej

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: