Usługi assistance w 2015 roku
2016-01-27 11:47
Największym wzięciem cieszył się assistance samochodowy © rybachka - Fotolia.com
Przeczytaj także: Usługi assistance w 2014 roku
Oferta branży assistance z roku na rok jest coraz szersza. Wraz z nią rośnie również zainteresowanie klientów, za którym podąża oczywiście coraz większa liczba obsługiwanych spraw. Z danych firmy Europ Assistance wynika, że miniony rok nie wyłamał się z tego trendu.Na częstotliwość korzystania z assistance wpływa jego rosnąca popularność, która jest pokłosiem coraz większej świadomości klientów firm ubezpieczeniowych. W minionym roku - tradycyjnie już - Polacy najczęściej potrzebowali pomocy assistance samochodowego, która stanowiła niemal 2/3 (64%) wszystkich zgłoszonych spraw. W 69% przypadków konieczne okazało się holowanie, a niemal co ósmy klient skorzystał z wynajmu pojazdu zastępczego.
Drugim pod względem częstotliwości korzystania okazał się assistance medyczny (15%). Pomoc w sytuacji nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku najczęściej świadczona była w ramach wyjazdów turystycznych.
Z roku na rok coraz więcej klientów korzysta również z assistance domowego. W 2015 r. ten rodzaj pomocy stanowił 10% wszystkich spraw. Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD (25%) oraz z usług hydraulika (19%), a także elektryka (6%), i ślusarza (3%).
- Rosnące wykorzystanie assistance domowego jest przede wszystkim wynikiem coraz większej ogólnej świadomości klientów. Nie bez znaczenia jest też rosnąca liczba produktów – głównie bankowych – do których dołączany jest ten produkt. Bardzo ważnym czynnikiem jest również coraz bardziej otwarta i przemyślana komunikacja do klientów na temat oferowanych programów assistance z informacją czym ten assistance tak naprawdę jest i w jakiej sytuacji można z niego skorzystać – wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.
fot. rybachka - Fotolia.com
Największym wzięciem cieszył się assistance samochodowy
Coraz popularniejsze stają się również usługi concierge. Klienci w 2015r. najczęściej korzystali z organizacji biletów na wybrane imprezy kulturalne oraz rezerwacji stolików w restauracjach, biletów lotniczych, hoteli, organizacji podróży i wakacji. Sekcja Concierge organizowała również specjalne wydarzenia dla klientów takie jak np. zaręczyny w Rzymie w restauracji z widokiem na wieczne miasto, czy organizacja wieczoru sylwestrowego na Hawajach. Ponadto w zeszłym roku Europ Assistance Polska uruchomiła dwa nowe portale internetowe. Serwis concierge.europ-asisstance.pl został stworzony z myślą o klientach VIP obsługiwanych w ramach programów concierge. Z kolei lifestyle.europ-assistance.pl dedykowany jest klientom aspirującym. Na obu portalach klienci znajdą unikalne, personalizowane oferty spędzenia wolnego czasu przygotowane przez profesjonalnych konsultantów Działu Concierge oraz szereg nowych funkcjonalności ułatwiających planowanie aktywności.
Czytaj także:
- Assistance komunikacyjny: mężczyźni kupują, kobiety korzystają
- 5 rzeczy, które możesz dostać z OC
Rok 2015 zaowocował również nowym programem skierowanym do małych i średnich przedsiębiorców. Ubezpieczenie dedykowane przedsiębiorcom to kompleksowa pomoc w firmie w razie awarii sprzętu biurowego lub szkody w siedzibie firmy, czy też problemów kadrowych. Pakiet office assistance może zawierać następujące świadczenia : dozór, transport lub przechowanie mienia firmowego, organizację lokalu zastępczego, pomoc serwisanta i specjalisty od napraw sprzętu biurowego, pomoc informatyka, infolinię prawną, usługi HR czy serwis Concierge.
- Z naszych doświadczeń w obsłudze podmiotów z sektora MSP wynika, że największą popularnością cieszą się świadczenia związane z interwencją informatyka, pomocą hydraulika, ślusarza, czy serwisem RTV i AGD – dodaje Joanna Nadzikiewicz.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)