Monitoring mediów: cytowania XII 2015
2016-01-26 15:06
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania XI 2015
RANKING CYTOWAŃ I INFORMACJI
Dzienniki ogólnopolskie
Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (356). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (151), a na trzecim Super Express (85). Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat
Gazety Wyborczej (156).
Dzienniki regionalne
Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Echo Dnia (27), na drugim Nasze Miasto (18), a na trzecim Polska Głos Wielkopolski (16). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Echa Dnia (22).
Tygodniki ogólnopolskie
Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Newsweek Polska (106), na drugim
Polityka (86), a na trzecim Gazeta Polska (82). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Newsweek Polska (54).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych. Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 31 grudnia 2015 r., w których cytuje się i powołuje na badane media.
Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).
Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka. Jako cytowanie zaliczono wszystkie artykuły, które bezpośrednio cytowały i odwoływały się do artykułów umieszczonych w badanych mediach.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży.
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)