Najpopularniejsi w mediach - piłkarze i kluby piłkarskie
2016-01-31 00:33
Lewandowski, Krychowiak i Szczęsny najbardziej medialnymi piłkarzami © Jenny Sturm - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najpopularniejsze dyscypliny sportowe IX 2012
Badanie „Polska Piłka” cyklicznie prowadzone przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” uwzględnia m.in. medialność polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Na tej podstawie tworzony jest ranking medialności. Wśród zawodników równych sobie nie ma Robert Lewandowski. Obecność w mediach kapitana polskiej kadry po raz kolejny okazała się znacznie częstsza niż jego kolegów. W pierwszym półroczu 2015 o „Lewym” pisano niemal trzy razy więcej niż o drugim w rankingu Grzegorzu Krychowiaku. Trzecie miejsce zajął Wojciech Szczęsny, który minimalnie wyprzedził Jakuba Błaszczykowskiego. Pierwszą piątkę najbardziej medialnych zawodników zamknął Kamil Glik.„Polska Piłka” to również badanie medialności rodzimych klubów piłkarskich. Liderem rankingu wśród drużyn z Ekstraklasy ponownie została Legia, która umocniła przewagę nad drugim Lechem Poznań. Spory awans zanotował Śląsk Wrocław, który w grudniu znalazł się na najniższym stopniu podium, spychając z niego Cracovię. „Pasy” po dwóch miesiącach spędzonych w pierwszej trójce tym razem musiały zadowolić się szóstym miejscem. Drużynę prowadzoną przez Jacka Zielińskiego wyprzedziły jeszcze Wisła Kraków i Górnik Zabrze.
Na zapleczu Ekstraklasy roszad było więcej niż w najwyższej klasie rozgrywkowej. Po miesięcznej karencji na drugiej lokacie pozycję lidera odzyskał Zawisza. Bydgoszczanie od początku sezonu nie schodzili z najwyższego stopnia podium. Dopiero w listopadzie zostali wyprzedzeni przez Zagłębie Sosnowiec. W grudniu ponownie znaleźli się jednak na szczycie, a Zagłębie musiało zadowolić się drugim miejscem. Trzecia pozycja przypadła GKS-owi Katowice, który ostatni raz na podium był we wrześniu. Kolejne miejsca zajęły kolejno: Wisła Płock, Miedź Legnica oraz Arka Gdynia.
Informacje o badaniu
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu ponad 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 grudnia 2015 roku – analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 1,09 mln informacji.
fot. mat. prasowe
Popularność polskich piłkarzy w mediach VII - XII 2015 r.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)