Zakupy spożywcze przez Internet w wydaniu Polaków
2016-02-01 10:49
![Zakupy spożywcze przez Internet w wydaniu Polaków [© highwaystarz - Fotolia.com] Zakupy spożywcze przez Internet w wydaniu Polaków](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-zakupy/Zakupy-spozywcze-przez-Internet-w-wydaniu-Polakow-170229-200x133crop.jpg)
Zakupy spożywcze przez Internet są wygodne © highwaystarz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
Oferta sklepów internetowych coraz częściej rozszerzona jest o produkty codziennego użytku. Dostawa zakupów do domu o wybranej godzinie, dogodny sposób płatności, wysoka jakość produktów, promocje oraz – co chyba najważniejsze – czas dokonywania zakupów. Zakupy online są po prostu wygodne.Już nie tylko książki i ubrania, ale artykuły spożywcze i środki czystości zamawiamy w internetowych supermarketach. Z ich oferty częściej korzystają kobiety (84 proc.), osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia (83 proc.), które swój miesięczny dochód określają na poziomie od tysiąca do dwóch tysięcy złotych (89 proc.) oraz powyżej 5 tysięcy złotych miesięcznie (89 proc.).
Na zakupy spożywcze online decydują się głównie osoby, które zamieszkują największe miasta (ponad 500 tys. mieszkańców – 89 proc.), co wynika prawdopodobnie z ich niechęci do stania w korkach czy kolejkach sklepowych, a także większej dostępności punktów oferujących tego typu zakupy online.
Zaledwie 13 proc. internautów nigdy nie zrobiło zakupów artykułów spożywczych w sieci. Osoby te deklarują, że przed zakupem wolą dotknąć kupowaną rzecz (odpowiadały tak przede wszystkim osoby starsze, ze średnim wykształceniem i pochodzące z mniejszych miejscowości).
Chociaż e-markety zapewniają szybkie i bezpieczne zakupy, co trzeci internauta (33 proc.) obawia się, w jakim stanie otrzyma zakupy, a co czwarty badany (25 proc.) odpowiedział, że po prostu nie lubi zakupów robionych przez internet. Za tradycyjnymi formami zakupów opowiadają się głównie mężczyźni, najmłodsi (do 24 lat) i najstarsi (50-59 lat) użytkownicy internetu oraz mieszkańcy terenów wiejskich (40 proc.). Osoby, które nie dokonują e-zakupów codziennego użytku deklarują, że nie odpowiadają im koszty dostawy (18 proc. wskazań, głównie są to odpowiedzi badanych, którzy deklarują dochód nieprzekraczający 1 000 złotych miesięcznie).
fot. mat. prasowe
Zakup produktów codziennego użytku przez internet
Zdecydowana większość ankietowanych - 83% - przyznała, że przynajmniej raz zdarzyło im się zrobić zakupy codziennego użytku przez internet
Najpopularniejszym miejscem w sieci, w którym internauci robią zakupy artykułów codziennych, jest Allegro.pl (60 proc.) – korzystają z niego najczęściej młodzi użytkownicy internetu, deklarujący dochód nieprzekraczający 2 000 złotych miesięcznie oraz bezdzietni respondenci.
Drugim najczęściej wskazywanym miejscem do e-zakupów spożywczych jest internetowa wersja supermarketu TESCO (etesco.pl – 21 proc.). Według deklaracji internautów, w tym sklepie zakupy robią głównie osoby zamieszkujące duże miasta (200 – 500 000 mieszkańców), posiadające wykształcenie wyższe (23 proc.) oraz będący rodzicami. Internauci chętnie robią zakupy z kategorii FMCG w internetowych delikatesach ALMA (alma24.pl – 16 proc.), która przyciąga głównie młodych klientów, deklarujących miesięczne dochody na poziomie ponad 5 000 złotych (28 proc.).
Co ósmy internauta (12 proc.) chętnie dokonuje zakupów spożywczych w Makro Cash & Carry (głównie osoby powyżej 50. roku życia), a 7 proc. internautów – w sklepie internetowym E.Leclec.pl (7 proc., najczęściej wybierany przez najmłodszych internautów).
Zakupy w supermarketach internetowych robimy zazwyczaj rzadziej niż raz w miesiącu (38 proc. wskazań – przede wszystkim mieszkańcy małych miast i młode osoby nieposiadające potomstwa). Co piąty internauta (20 proc.) robi e-zakupy raz w miesiącu, a częściej niż co szósty (15 proc.) – kilka razy w miesiącu.
fot. mat. prasowe
Jak często kupujemy produkty spożywcze przez internet?
Co piąty internauta raz w miesiącu robi zakupy codziennego użytku za pośrednictwem sieci
Co najczęściej kupujemy w czasie zakupów w e-supermarketach? Wyróżnić można pięć grup produktowych, które wskazują internauci – są to: produkty spożywcze (18 proc.), chemiczne (16 proc.), ubrania i buty (15 proc.), sprzęt RTV i AGD (14 proc.) oraz książki i multimedia (9 proc.).
![E-klienci. Wydają, ale wymagają [© Andrey Popov - Fotolia.com] E-klienci. Wydają, ale wymagają](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/E-klienci-Wydaja-ale-wymagaja-246193-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)