Sklep internetowy Ikea na razie w planach, ale strona WWW bardzo popularna
2016-02-05 11:20
Ikea nie oferuje jeszcze sprzedaży online © lermannika - Fotolia
Popularna szwedzka sieć Ikea nie posiada sklepu online – na stronie WWW internauci mogą zapoznać się z ofertą sklepu, jednak po zakup muszą udać się do placówki stacjonarnej. Istnieje jednak szansa, że możliwość zrobienia zakupów w sieci zostanie udostępniona przez sieć jeszcze w tym roku. Gemius przyjrzał się, jak wygląda zainteresowanie stroną WWW Ikei wśród polskich internautów.
Przeczytaj także: Zakupy online: Polska wyprzedza Rosję
Jak na razie strona WWW popularnego szwedzkiego sklepu meblowego nie oferuje możliwości dokonywania zakupów online. Jej funkcjonalność ogranicza się do możliwości przeglądania oferty sklepu, sprawdzania dostępności konkretnych produktów w sklepach stacjonarnych i możliwości tworzenia list zakupowych. O tym, czy popularność strony wzrośnie po umożliwieniu klientom dokonywania zakupów przez internet przekonamy się dopiero po uruchomieniu nowej funkcjonalności strony. Teraz Gemius postanowił sprawdzić, kim są polscy użytkownicy odwiedzający stronę Ikea.com.Ikea przyciąga kobiety i osoby młode
Według danych firmy Gemius z listopada 2015 roku, stronę Ikea.com odwiedziło 1,78 mln polskich internautów (7,2 proc. wszystkich polskich internautów). To najwyższy wynik strony WWW tego sklepu w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wśród odwiedzających przeważają kobiety. W listopadzie 2015 roku stronę odwiedziło ponad 1,1 mln kobiet, odwiedzających stronę mężczyzn było zdecydowanie mniej – 0,68 mln.
Jak kształtuje się wiek odwiedzających stronę Ikea.com? Dane Gemiusa pokazują, że strona WWW sklepu popularna jest najbardziej wśród użytkowników z dwóch grup wiekowych – 20-29 lat (0,45 mln użytkowników reprezentuje tę grupę wiekową) i 30-39 lat (0,46 mln). Razem stanowią ponad połowę odwiedzających stronę Ikea.com (51 proc.).
fot. mat. prasowe
Zasięg strony www.ikea.com wśród polskich internautów
O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
Przeczytaj także:
Polacy o handlu internetowym
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Gemius, badania Internautów, sklepy internetowe, zakupy online, Ikea, zakupy w sieci
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)