Jarosław Kaczyński ulubieńcem mediów w 2015 r.
2016-02-11 11:15
Jarosław Kaczyński pupilkiem dziennikarzy © Orlando Bellini - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jarosław Kaczyński najpopularniejszym politykiem na Twitterze
Przyczyn tak dużej popularności polityka jest wiele. Ogromny wpływ miały wybory parlamentarne, przejęcie władzy przez PiS czy też spekulacje odnośnie objęcia stanowiska premiera. Szum wokół Kaczyńskiego wzbudziły także liczne kontrowersyjne zmiany zapowiedziane przez Prawo i Sprawiedliwość.Na wykresie aktywności medialnej można zaobserwować, że największe zainteresowanie politykiem przypadło na październik – czas wyborów parlamentarnych. W tym miesiącu codziennie na temat Kaczyńskiego ukazywało się ponad 730 publikacji. Aktywność rosła dynamicznie już od sierpnia – wówczas rozpoczęła się kampania wyborcza. Drugi wyraźny pik dotyczył wyborów prezydenckich, które odbyły się w maju.
Ponad 1,7 mld złotych warte były informacje, które opublikowano w prasie, internecie i RTV w 2015 r. w nawiązaniu do analizowanego tematu.
Na medialność polityka przełożyły się głównie materiały internetowe – ich udział sięgał aż 63 proc. wszystkich doniesień. Najwięcej publikowały Wpolityce.pl, Wiadomosci.onet.pl oraz TVN24.pl. Ogólnopolskie tytuły prasowe, portale i stacje RTV miały zdecydowanie większy udział w przekazie odnośnie Kaczyńskiego. Do mediów regionalnych należało tylko 25 proc. materiałów.
Informacje nawiązujące do Jarosława Kaczyńskiego osiągnęły dotarcie na poziomie blisko 149,8 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Prezes PiS bardzo często trafiał na pierwsze strony gazet. Na okładce pojawił się 1,3 tys. razy, natomiast na drugiej i trzeciej stronie łącznie 2,8 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Jarosława Kaczyńskiego oraz ekwiwalent reklamowy
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat Jarosława Kaczyńskiego w podziale na media w 2015 r.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat Jarosława Kaczyńskiego na pierwszych stronach gazet w podziale na zasięg
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)