Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej zdominowały media
2016-02-11 13:20
Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej zdominowały media © carmeta - Fotolia.com
Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach IV kw. 2015
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych, 100 stacji radiowych i telewizyjnych oraz social media.W mediach tradycyjnych ukazało się 22,3 tys. informacji, które mogły wygenerować dotarcie na poziomie ponad 24 mld kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaką organizatorzy musieliby wydać, by osiągnąć taką widoczność w prasie, RTV i na portalach internetowych, ukształtowała się na poziomie 106,3 mln zł.
W przekazie w mediach tradycyjnych dominował internet. Informacje pochodzące z sieci stanowiły 74 proc. Drugim najpopularniejszym medium, które informowało o Mistrzostwach, było radio (13%). 7 proc. przekazu stanowiły doniesienia telewizyjne, a 6 proc. prasowe.
Portale, ze względu na swoją specyfikę, najszybciej reagowały na wydarzenia związane z Mistrzostwami - liczba tych publikacji charakteryzowała się największą zmiennością w czasie – tłumaczy Robert Studziński, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
W rankingu najaktywniejszych źródeł na szczycie zestawienia znalazły się media o sportowym profilu tematycznym. Liderem został portal Sport.pl (682 publikacje). Na drugim miejscu uplasował się Eurosport.onet.pl (558), ale materiały pochodzące z tego źródła miały największy zasięg i najwyższy wskaźnik dotarcia co ma związek się z dużą liczbą potencjalnych odbiorców serwisu.
Piłka ręczna popularna w województwie małopolskim
Dziennikarze w równym stopniu prezentowali tematykę Mistrzostw w mediach o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Jednak największa promocja wydarzenia dotyczyła województw: małopolskiego (3,1 tys. publikacji), dolnośląskiego (1,3 tys.) i mazowieckiego (1,2 tys.).
Szczyt aktywności mediów osiągnięty został 17 stycznia, w dniu pierwszego zwycięskiego meczu Polaków w Tauron Arenie w Krakowie. Media aktywne były także 13 stycznia – publikowano wówczas terminarz spotkań ME i 28 stycznia po przegranym meczu Polaków z Chorwacją oraz w związku z rezygnacją trenera Michaela Bieglera. Sensacyjne zwycięstwo reprezentacji w meczu z Francją nie spowodowało wzrostu medialności ME w Polsce. Tego dnia pojawiło się jednak więcej materiałów w mediach o większym zasięgu, co przełożyło się na najwyższy wskaźnik dotarcia w badanym okresie.
Sportowo w social media
W analizowanym okresie w źródłach społecznościowych odnotowano ponad 62,7 tys. wpisów i komentarzy dotyczących wydarzenia. 42 proc. materiałów pochodziło z Facebooka. Wydarzenie dużą popularnością cieszyło się także wśród użytkowników Twittera (39 proc.) i Instagrama (18 proc.).
fot. mat. prasowe
Procentowy rozkład publikacji (bez social media)
fot. mat. prasowe
Zmiany w czasie ukazywania się publikacji oraz wskaźnik dotarcia
fot. mat. prasowe
Mapa prezentująca liczbę publikacji w podziale na medium
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)